شمخانی در دیدار ابراهیم جعفری:

هم‌سو شدن عربستان با صهیونیست‌ها در کشتار مسلمانان شگفت‌آور است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: هم‌سو شدن عربستان با صهیونیست‌ها در کشتار مسلمانان شگفت‌آور است.

هم‌سو شدن عربستان با صهیونیست‌ها در کشتار مسلمانان شگفت‌آور استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق عصر چهارشنبه با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه و راهکارهای مقابله با تروریسم گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار با تقدیر از مجاهدت‌های مردم و دولت عراق در مقابله با گروه‌های تروریستی تاکید کرد؛ عملیات‌های موفق ارتش و نیروهای مردمی موجب انفعال و عقب‌نشینی تروریست‌ها و نوید بخش فرا رسیدن روزهای بازگشت کامل امنیت به عراق و منطقه شده است.

او تصریح کرد؛ برخلاف سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران که حمایت از خواست و اراده ملت‌هاست، متاسفانه شاهدیم که برخی کشورها برای بمباران و کشتار مردم بی‌دفاع یمن از مزدوران قاتل خارجی مانند بلک واتر استفاده می‌کنند و روز به روز تنش و ناامنی را در منطقه توسعه می‌دهند.

در یابان شمخانی افزود؛ اعدام یک عالم دینی که خواستار تقریب مذاهب اسلامی و توجه به مطالبات مردمی توسط حاکمیت سعودی بود تاسف‌بار و غیرقابل قبول و برخواسته از سیاست‌های فرقه‌گرایانه است.

وی با اشاره به کارشکنی عربستان سعودی و هم‌سو شدن این کشور با اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 افزود: بی‌توجهی حاکمان بی‌تجربه این کشور به منافع مسلمانان و کشورهای اسلامی و به‌کارگیری ظرفیت‌های خود به عنوان بخشی از جهان اسلام در مسیر تخریب و کشتار مسلمانان رویکردی شگفت‌آور و غیرقابل پذیرش است.

شمخانی با اشاره به اظهارات سران برخی کشورها مبنی بر این که داعش تا سال‌ها در عراق و سوریه خواهد ماند خاطرنشان کرد؛ کشورهای فرامنطقه‌یی از درک واقعیت‌های صحنه و قدرت و توان مردم عراق و سوریه عاجزند و تصور نمی‌کردند نقشه‌های آنان برای ایجاد ناامنی و تفرقه با عزم و اراده ملت‌های مسلمان با شکست مواجه شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود؛ داعش هرچند تهدیدی خطرناک محسوب می‌شود اما فرصت‌هایی مانند اتحاد و هم‌دلی در میان کشورهای منطقه و میان ملت‌های مسلمان ایجاد کرده است که با گسترش روابط فرهنگی، سیاسی و همکاری‌های اقتصادی، امنیتی و راهبردی می‌تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه بیش‌تر کشورهای مسلمان شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد، به منظور تامین امنیت پایدار و رشد و پیشرفت دو کشور ایران و عراق و تبدیل شدن به الگویی در روابط منطقه‌یی، همکاری‌های راهبردی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی بیش از پیش قابل گسترش است.

ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های ارزنده جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های سیاسی، امنیتی و نظامی برای مقابله با تهدیدات گروه‌های تروریستی بر توسعه همکاری‌های همه جانبه دو کشور و استمرار رایزنی‌ها به منظور حل مسائل منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه عراق با محکوم کردن اعدام شیخ نمر باقر النمر و ضرورت توجه به وحدت و تقریب میان مسلمانان در مقابله با توطئه‌هایی که علیه جهان اسلام در جریان است اظهار کرد: همه کشورهای اسلامی می‌بایست با اولویت قرار دادن مبارزه با تروریسم تکفیری، مجموعه ظرفیت‌های مادی و انسانی خود را در مسیر برقراری امنیت و ثبات در کشورها و مناطق در معرض تهدید تروریسم بسیج کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار