شمخانی مطرح کرد؛

ایران موفق‌ترین کشور در مقابله و مهار تروریسم/ پیشرفت و اصلاح ساختاری کشور با تقویت ساخت درونی و حضور مؤثر مردم

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران موجب شده است کشور ما در سطح بین‌الملل به عنوان موفق‌ترین کشور در مقابله و مهار تروریسم شناخته شود.

ایران موفق‌ترین کشور در مقابله و مهار تروریسم/ پیشرفت و اصلاح ساختاری کشور با تقویت ساخت درونی و حضور مؤثر مردمبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران "علی شمخانی" نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در آستانه روز ملی خلیج فارس با حضور در دانشگاه علامه طباطبایی در نشستی تحت عنوان دولت، ملت، آینده مشترک که با حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد سخنرانی کرد. 

شمخانی با تشکر از توجه و پیگیری دانشجویان به مطالبه مقام معظم رهبری به منظور ایجاد همدلی و همزبانی میان دولت و ملت "آینده مشترک" را اصلی‌ترین عامل در ایجاد همگرایی و وحدت دانست و افزود: انتظار از دانشگاه این است که در این مسیر ضمن تولید ادبیات جدید، فرایند گفتمان‌سازی و تبیین قواعد علمی را محقق نماید. 

علی شمخانی خاطرنشان کرد: در فرایند وحدت دولت و ملت بدون شک باید نگاه ملی به سمت احصاء و تقویت عناصر وحدت بخش و تکرار تجربیات موفق در تولید و توسعه مؤلفه‌های وحدت آفرین باشد.

وی گفت: اصلی‌ترین عناصر وحدت بخش در سطح ملی، اسلام، ایران، انقلاب اسلامی، ولایت، استقلال و عزت ملی، دشمن‌شناسی، دستاوردهای ملی، مفاخر و اسطوره‌های دینی و ملی و ارزش‌های سرزمینی ایران همانند روز ملی خلیج فارس هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی دفاع مقدس را عالی‌ترین تجربه تاریخی ملت ایران در حوزه همدلی و همزبانی میان دولت و ملت برشمرد و تأکید کرد: ابعاد مختلف این ظرفیت وحدت آفرین باید بیش از گذشته در مجامع دانشگاهی مورد واکاوی قرار گرفته و از این تجربه موفق و کم‌نظیر در تاریخ کشور الگوسازی شود.

شمخانی مطالبه‌گری، روحیه جستجوگری و آزاد اندیشی دانشجویان را سرمایه‌ای ارزشمند دانست و افزود: ارزش و اهمیت دادن به دستاوردهای هسته‌ای و احساس دغدغه داشتن برای صیانت از این صنعت و دانش و در مقابل مطرح شدن علل بی‌اعتمادی ایران به طرف مقابل و دلایل دشمنی آنها با پیشرفت‌های ما در فضای دانشگاهی بیش از هرجای دیگری قابل مشاهده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ایجاد انتظار و توقع بیش از اندازه برای حل مشکلات اقتصادی کشور و مرتبط نمودن آن با مذاکرات هسته‌ای را موجب آسیب‌پذیر شدن اقتصاد کشور دانست افزود: پیشرفت و اصلاح ساختاری در ایران از طریق تقویت ساخت درونی کشور، حضور موثر مردم و اقتصاد مقاومتی میسر خواهد شد.

وی افزود: ابعاد گسترده موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه را به موضوع قدرت گفتمانی و منطق قابل قبول انقلاب اسلامی مرتبط دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران موجب گردیده است کشور ما در سطح بین‌الملل به عنوان موفق‌ترین کشور در مقابله و مهار تروریسم شناخته شود.

شمخانی بیان کرد: متأسفانه عدم توجه برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها به توصیه‌های جمهوری اسلامی ایران، موجب شکل‌گیری و توسعه گروه‌های تروریستی و وارد شدن لطمات سنگین مادی و انسانی به کشورهای منطقه شد.

وی با مقایسه عملکرد ایران با ائتلاف ادعایی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا تصریح کرد: برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای با صرف بیشترین هزینه و امکانات به حمایت از گروه‌های تروریستی پرداختند و اکنون نیز باید هزینه‌های سنگینی را برای مهار خطر آنها متحمل شوند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تأکید کرد: عربستان سعودی با زیرپا گذاشتن تمام قواعد حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های بین‌المللی و عبور از مرزهای اخلاقی و اسلامی تهاجم به یمن را آغاز کرد اما به اهداف خود دست نخواهد یافت زیرا منجر به تقویت وحدت گروه‌های مختلف و مردم یمن گردید به گونه‌ای که جبهه متحدی مقابل خود تشکیل داد که نتیجه آن شکست متجاوزان خواهد بود.

 انتهای پیام/
برچسب ها: شمخانی ، منطقه ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار