مشکلات پخش کتاب با همفکری اهالی قلم برطرف ‌می‌شود

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راهکاری را برای مسئله توزیع و پخش کتاب با همکاری اهالی قلم پیدا کند.

رضا اسماعیلی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص حوزه توزیع و پخش کتاب گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راهکاری را برای توزیع و پخش کتاب با همفکری مؤلفان و اهالی قلم پیدا کند. به طور طبیعی از زبان افرادی که این مشکل را احساس کرده‌اند به دنبال راهکاری برای حل معضل آن باشند، بهتر خواهد بود. به هر حال یک شاعر، نویسنده یا پژوهشگر درد را با همه وجود خود حس کرده است. شاید این افراد بتوانند راهکاری ارائه دهند که به حل مشکل توزیع و پخش کتاب بیانجامد.

وی افزود: تا همین اندازه که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه تسهیلاتی برای احداث کتابفروشی متوجه مشکلات حوزه چاپ و نشر شده است قابل تقدیر خواهد بود. این مسئله ر ا می‌توان به عنوان فتح بابی در این زمینه به فال نیک گرفت.

این شاعر با اشاره به آن که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمک اهل قلم مشکلات حوزه چاپ و کتاب را برطرف کند، تصریح کرد: این مسئله که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تسهیلاتی برای ناشر یا مؤلف فراهم کند تا با شرایط سهل‌تری کتاب خود را عرضه کنند، ارزشمند شمرده می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نشست‌هایی با اهالی قلم داشته باشد و در آن نظر ناشران را در خصوص حل مشکلات چاپ و نشر کشور جویا شود تا رضایت مؤلف و ناشر را به دنبال داشته باشد. این مسئله هر دو قشر وجود دارد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایطی عادلانه را فراهم کند تا چاپ کتاب برای ناشر ارزشی مادی و معنوی داشته باشد.

وی با اشاره به آنکه رسیدن به راه حلی عادلانه در حوزه مشکلات نشر به نفع شاعر و نویسنده نیز تمام خواهد شد، بیان کرد: هم اکنون تا رسیدن به نقطه مطلوب و فراهم کردن شرایط مناسب برای اهالی قلم که در آن ناشر و مؤلف رضایت داشته باشد، هنوز فاصله زیادی داریم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار