قزوین؛

بخش آی سی یو بیمارستان شهیدرجایی قزوین به مانیتورینگ ملاقات بیماران مجهز شد

به منظور ترویج فرهنگ ایمنی بیمار، کاهش آلودگی محیطی و کاهش ریسک عفونت های بیمارستانی و رعایت بهداشت محیط، این بخش تجهیز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛مدیر مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی قزوین گفت :  بخش های آی سی یو از پرخطرترین مکان ها برای ابتلا به عفونت بیمارستانی به شمار می روند و آلودگی محیط و بالابودن ریسک عفونت های بیمارستانی، از مهم ترین دلایل بستری مجدد در مراکز درمانی است.

محسن ادهمی افزود:  براین اساس، در مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی، هنگام بازسازی آی سی یو، دوربین های مداربسته برای هر بیمار پیش بینی و برای رفاه حال ملاقات کنندگان و ایمنی بیماران، مانیتورهایی خریداری و در سالن انتظار نصب شد.

وی گفت: با توجه به اینکه در برخی بخش های بیمارستانی، مانند اتاق های عمل، ICU، CCU، دیالیز و زنان و زایمان، امکان عفونت بالا است و شرایط خاص دارند و بیمارانی با شرایط ویژه و ضعف سیستم ایمنی در آنها بستری می شود، رعایت اصول بهداشتی، مانند ایزولاسیون بیماران و محدود کردن ملاقات در بخش های مختلف بیمارستان، بسیار مهم است.

مدیر مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی قزوین افزود: بهترین راه برای پیشگیری از عفونت های بیمارستانی در بخش های ویژه، از طریق پاک سازی از آلودگی، ضدعفونی کردن، استریل کردن، ایزوله کردن، مراقبت از کارکنان بیمارستان، نقشه ساختمانی و آنتی بیوتیک هاست.

بخش بازسازی شده آی سی یو مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی قزوین با 19 تخت، دوم دی ماه سال جاری به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.