نگرانی مقامات آلمان از افزایش خشونت نژادی

مقامات آلمانی نگران افزایش برخورد خشونت آمیز راستگرایان افراطی با مهاجران مسلمان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ،شبکه خبری فرانس 24،در پی حوادثی که در شب سال نو مسیحی در شهر کلن آلمان روی داد اکنون فضای بیگانه ستیزی در این کشور به شدت بالا گرفته است. این در حالی است که آلمان زمانی که دیگر کشورهای اروپایی حاضر به پذیرش مهاجران نبودند یک میلیون و 200 هزار مهاجر را در خاک خود جای داد.

با توجه به اینکه تلفن های تهدیدی آمیزی به مسلمانان در شهرهای آلمان صورت می گیرد بسیاری از آنها دوشاخه تلفن هایشان را از برق کشیده اند تا صدای تهدیدات را نشوند.

 پلیس اعلام کرده است رفتاری که این روزها با مسلمانان در آلمان صورت می گیرد مصداق بارز خشونت نژادی است که راستگرایان افراطی آن را سازماندهی کرده اند. در نتیجه اکنون مقامات آلمان نگران اقدامات تلافی جویانه افراد افراطی هستند.

 همچنین مقامات آلمان نگران شکل گیری شبه نظامیان خصوصی هستند که می خواهند تامین امنیت اماکن عمومی را برعهده گیرند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز اکنون مجبور شده است لحن سخنان خود را تغییر دهد. زیرا این واقعیت که تقریبا همه متجاوزان جنسی به زنان آلمانی از میان مهاجرانی هستند که با چراغ سبز خود وی وارد آلمان شده اند سیاست گشایش وی در قبال مهاجران را زیر سئوال برده است.

این مسئله از آنجا اهمیت می یابد که آلمان در سال 2015 حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر از متقاضیان پناهندگی را درخاک خود جای داده است.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار