افزایش رقم ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دریا

دبیر ستاد توسعه فن‌آوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی از افزایش رقم ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دریا خبر داد.

محمد سعیدسیف دبیر ستاد توسعه فن‌آوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تاکنون 20 شرکت دانش‌‌بنیان دریایی در ستاد توسعه فن‌آوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی به ثبت رسیده‌اند که تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

وی افزود: ستاد دریایی معاونت علمی از ستادهای نوپا در این معاونت است بنابراین ممکن است شرکت‌های حوزه دریا کمتر در جریان فعالیت‌های ما باشند اما در دو سال گذشته اطلاع‌رسانی مناسبی صورت گرفته است.

سیف تصریح کرد: در این مسیر با سرپرست امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فن‌آوری همکاری خوبی داشته‌ایم تا ارزیاب تخصصی در حوزه دریا مشخص و روال بررسی شرکت‌ها ساده‌تر شود. خوشبختانه با انجام این اقدام 20 شرکت دانش‌بنیان دریایی به ثبت رسیده‌اند که این رقم در حال افزایش است.

وی در خصوص اقدامات حمایتی در نظر گرفته شده برای شرکت‌های دانش‌‌بنیان عنوان کرد: یکی از اقدامات ما حمایت و همیاری برای شرکت کردن آنها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است، که بتوانند در این مسیر بازاریابی داشته باشند.

دبیر ستاد توسعه فن‌آوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی خاطرنشان کرد: همچنین اعلام کرده‌ایم تا اگر تجهیزات با سیستم‌هایی در حوزه دریا در داخل ساخته شود برای دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی و دریایی حمایت‌هایی از طریق این ستاد صورت می‌گیرد.

وی در بخش پایانی تأکید کرد: حمایت‌های معمول از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه دریا هم چون گرفتن وام از صندوق توسعه نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های مشابه در کشور وجود دارد و شرکت‌ها می‌توانند از آن ها بهره ببرند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار