زنجان؛

معاینه فنی نیم بهاء خودروها در روز هوای پاک

معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین امروز به مناسبت روز ملی هوای پاک در استان زنجان نیم بهاء خواهد بود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به 29 دی ماه گفت: این روز به عنوان روز ملی هوای پاک نامگذاری شده و امسال نیز برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست با شعار "نقش من در حفظ هوای پاک" در این روز برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه های متنوعی از جمله برگزاری نخستین گفتمان دانشجویی در دانشگاه زنجان، دوره مدیریت سبز در سیمان زنجان به مدت 2 روز ، آموزش مسائل زیست محیطی در سطح مدارس منتخب استان، رایگانی موزه تاریخ طبیعی، محاسبه نیم بهاء معاینه فنی خودروها و... برگزار خواهد شد.

جعفری در خصوص انتشار بوی نامطبوع در شهر زنجان گفت: در این خصوص سه منبع آلودگی شناسایی و با پیگیری های صورت گرفته و پایش های شبانه روزی کارشناسان اداره کل دو واحد در مراحل پایانی اصلاح فرآیند بوده و یکی از واحدها نیز در دست بررسی و اقدام است که در صورت رفع نشدن آلودگی با اعمال جرائم و از طریق مراجع قضایی نیز اقدام خواهد شد و در این خصوص از سوی اداره کل کوتاهی صورت نخواهدگرفت.

وی با اشاره به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم گفت: متاسفانه 126 رأس از کل و بزهای منطقه شکار ممنوع خرمنه سر بر اثر این بیماری تلف شدند که از تاریخ 9/8/94 تاکنون خوشبختانه مورد جدیدی از تلفات مشاهده نشده است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه این نشانگر از توقف احتمالی تلفات را دارد گفت: این اداره کل همچنان نظارت کافی بر منطقه را داشته و با سرشماری کل و بز های این منطقه نیز شاهد جمعیت خوبی از این گونه بودیم و کاهش جمعیت چشمگیر به سبب شیوع بیماری نداشتیم.

وی ادامه داد: به مناسبت روز ملی هوای پاک در روز 29 دی ماه معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین نیز نیم بهاء خواهد بود .


انتهای پیام/

برچسب ها: معاینه ، فنی ، خودروها ، هوا پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.