مشهد؛

آزادسازی نرخ گردشگری درست نیست

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به نادرست بودن آزادسازی نرخ هواپیما، بر لزوم نرخ گذاری هماهنگ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل میراث فرهنگی استان ضوابط نرخ گذاری تاسیسات گردشگری را توسط میراث فرهنگی دانست و گفت: اتحادیه‌ها و تشکل‌ها باید به سطح قابل قبولی از توان و ظرفیت اجرایی و قانونی دست پیدا کنند تا صلاحیت تعیین نرخ را داشته باشند.

حسین زارع صفت افزود: یکی دیگر از مسائلی که در تعیین نرخ باید مورد توجه قرار گیرد، سطح کیفی خدمات و رعایت استانداردهای لازم توسط واحدهای اقامتی و هتل ها است زیرا  قیمت تابع عرضه و تقاضا است.

وی تصریح کرد: آزادسازی نرخ گذاری هتل ها در شرایط فعلی، بی تردید مشکلات بیشتری را برای صنعت گردشگری در کشورمان ایجاد می کند.

زارع صفت از تاثیر گذاری عرضه و تقاضا بر روی نرخ خبر داد و تاکید کرد: عرضه و تقاضا می تواند بر روی نرخ تاثیرگذار باشد. به طور مثال در شهر مشهد، تاسیسات گردشگری با بحران ضریب اشغال مواجه هستند و عرضه بیش از تقاضا است.

زارع صفت خاطر نشان کرد: تجربه آزادسازی نرخ بلیط هواپیما نشان داد که این روش مناسب نیست و برای حفظ حقوق مسافران و مردم عاملی به نام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نمایندگی از دولت به صورت هماهنگ اقدام به نرخ گذاری کند.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: در تعیین نرخ، هماهنگی و همکاری بین بخش خصوصی و سازمان میراث فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است و در حال حاضر شاهد این هماهنگی هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.