385 هزار نفر در آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن شرکت می‌کنند

دبیر ستاد طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف از برگزاری بزرگترین آزمون سراسری حفظ قرآن با حضور بیش از 300 هزار نفر در اسفند ماه خبر داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدکاظم موسوی متقی با اشاره به اینکه ستاد طرح تربیت حافظان از مهر ماه امسال راستی آزمایی خود را از استان ها آغاز کرده است افزود: مرحله کتبی و شفاهی آزمون سراسری طرح تربیت حافظان قرآن به عنوان بزرگترین رویداد حفظ قرآن در کشور به روال گذشته در اسفند ماه برگزار خواهد شد. 

وی اضافه کرد: آزمون شفاهی از یکم تا دوازدهم اسفند و مرحله کتبی نیز به طور همزمان در روز پنجشنه 13 اسفند در 31 استان برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی متقی با اشاره به اینکه راستی آزمایی از کلاس های طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان ها به پایان رسیده است یادآور شد: کلاس ها در تمامی استان ها به صورت مداوم و با حمایت ادارات اوقاف در حال برگزاری است.

وی استقبال قرآن آموزان را از این کلاس ها خوب ارزیابی کرد و اضافه کرد: آزمون سراسری حفظ قرآن در 11 رشته حفظ قرآن و در سنین مختلف بین خواهران و برادران در 31 استان برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد طرح تربیت حافظان قرآن کریم تاکید کرد: آزمون حفظ قرآن در رشته های حفظ جزء 30، جزء 30 و جزء یک، جزء 30 و جزء 1 و 2 ، 5 جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء و حفظ کل، حفظ موضوعی 150 موضوع، حفظ موضوعی 300 موضوع (حفظ موضوعی آسمان ویژه نوجوانان 120 موضوع) در سنین مختلف بین خواهران و برادران در اسفند ماه برگزار خواهد شد.

موسوی متقی با یادآوری این مطلب که سهمیه مرحله چهارم طرح تربیت حافظان در سالجاری 365 هزار نفر بوده است خاطر نشان کرد: ستاد طرح تربیت حافظان این سهمیه را در ابتدای سال در بین استان های کشور تقسیم و سهمیه هر استان نیز مشخص کرد.

وی تصریح کرد: با عنایت پروردگار متعال، این سهمیه در مدت شش ماه تکمیل و تاکنون 385 هزار نفر درمرحله چهارم سامانه جامع ثبت نام کرده اند که با احتساب مراحل قبلی رقمی بالغ بر یک میلیون و230هزارنفررا تشکیل می دهد و با پیش بینی انجام شده ان شاءالله نزدیک به 300 هزار نفر در این آزمون شرکت خواهند کرد.

دبیر ستاد طرح تربیت حافظان قرآن اظهار داشت: پایگاه آموزش مجازی حفظ قرآن کریم تحت نظارت این ستاد فعالیت خود را از سال 1391 در کشور آغاز کرده است و تاکنون توانسته است، 27 هزار نفر را جذب کند.

موسوی متقی در پایان با اشاره به فعالیت مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم در شهر مقدس قم  گفت: مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم تحت نظارت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه توانسته است 145 دوره مقدماتی و تکمیلی یک هفته ای با حضور 5 هزار و 500 نفر را با حضور اساتید برجسته در شهر مقدس قم برگزار کند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.