نیویورک پست: ایران پس از تحریم‌ها پول پارو می کند و همچنان به آمریکا سیلی می زند

نشریه نیویورک پست نوشت میراث بزرگ اوباما در زمینه سیاست خارجی، ایرانی است که هنوز از ضربه زدن به آمریکا لذت می برد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه نیویورک پست در گزارشی مدعی شد: هم اکنون بیشتر تحریم های اعمال شده علیه ایران لغو شده است،‌ چین با امضای قراردادی تجاری به ارزش 600 میلیارد دلار با ایران، زمینه را برای فعالیت تجاری در این کشور فراهم کرده است. به این ترتیب ایران از صدها میلیارد دلار برای تقویت گروههای نیابتی تروریستی خود در جهان،‌ و تحکیم قدرت داخلی برخوردار می شود. 

نیویورک پست در ادامه نوشت: "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، تصریح کرد که این وجوه در نهایت در اختیار نهادهای حامی تروریسم قرار می گیرد..» 
البته چین سالهاست که با بی اعتنایی به تحریم های بین المللی، میلیاردها دلار وارد ایران کرده است.

هم اکنون اروپا پشت دروازه های ایران، مشتاقانه منتظر میلیاردها دلار  برای سرمایه گذاری در بازار تجاری ایران است. به طور قطع،‌ هم اکنون اروپایی ها نیز چشم خود را بر روی حمایت ایران از تروریسم خواهند بست.

در این میان، تهران نیز این امکان را پیدا کرده است که به صورت آمریکا سیلی بزند. آیت الله خامنه ای، رهبر معظم ایران، به تازگی از سپاه به دلیل اقدام شجاعانه در تحقیر تفنگداران آمریکایی که نقض آشکار قوانین بین المللی محسوب می شود، تمجید کرد.
این ماجرا با قدردانی علنی کری از ایران برای بازگرداندن تفنگداران، و تمجید وی از این اقدام به عنوان پیروزی دیپلماتیک خاتمه یافت.
 
گروه اوباما بارها اعلام کرده اند که توافقنامه هسته ای ناموجه وی هرگز مبتنی بر این انتظار نبوده است که دولت ایران را تغییر دهد یا موجب توقف مشارکت ایران در خشونت های فرقه ای و تروریسم شود.
 
به عبارت دیگر، گروه اوباما بارها و بارها اشاره کرده است که این روابط جدید ممکن است به تعدیل رفتارهای ایران کمک کند. 

نیویورک پست در پایان مدعی شد: بنابراین میراث بزرگ اوباما در زمینه سیاست خارجی، دولتی است که هنوز از ضربه زدن به آمریکا لذت می برد، و از صدها میلیارد دلار برای تقویت گروههای نیابتی تروریستی خود در جهان،‌ و تحکیم قدرت داخلی برخوردار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار