زاهدان ؛

در رزمایش ولایت 94 صورت گرفت : عملیات دفاع ساحلی تفنگداران نیروی دریایی در سواحل مکران

درعملیات دفاع ساحلی تفنگداران نیروی دریایی ارتش در سواحل مکران اقتدار دفاعی ایران را به نمایش گذاشتند

در رزمایش ولایت 94 صورت گرفت :عملیات دفاع ساحلی تفنگداران نیروی دریایی در سواحل مکران

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از زاهدان؛تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پس از نفوذ دشمن فرضی به آبهای سرزمینی و نزدیکی آنها به ساحل در رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 با اجرای عملیات تاخت آبخاکی (دفاع ساحلی) در سواحل مکران مانع از پیشروی آنان به سمت سواحل شدند.

در این مرحله از رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94 تیپ های تفنگدار و تکاوران نیروی دریایی ارتش با استفاده از تجهیزات و سلاح های خود اعم از قایق های تندرو، شناورهای هجومی و ناوچه های راکت انداز با حملات غافلگیرانه علیه واحدهای سطحی نیروی دشمن فرضی اقدام کردند.

همچنین تکاوران نیروی دریایی به رغم وجود عوارض و موانع متنوع طبیعی با تسلط بر راهبردهای رزمی و رصد اطلاعاتی و عملیاتی یگان های نفوذ کننده مانع هرگونه فعالیت عملیاتی و تجسس اطلاعاتی دشمن شده و با پشتیبانی یگانهای پدافند ساحلی که نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه ای بر روی اهداف از پیش تعیین شده اقدام کردند؛و در مدت زمان بسیار اندک توانستند پیشروی یگان های مهاجم را مهار و نفرات و ستون های تجمعی دشمن را منهدم کنند.

اجرای سلسله عملیات رزمی از جمله انهدام واحدهای شناور دشمن از سوی قایق های آذرخش و شهاب مجهز به راکت انداز، انهدام واحد شناور دشمن از سوی جت کماندوهای مجهز به دوش پرتاب آر.پی. جی 7، اجرای عملیات مین ریزی غیر کلاسیک از سوی قایق های هجومی رعد، اجرای عملیات دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی، اجرای عملیات تخریبات ساحلی، اجرای تازش موتوری در ساحل از سوی موتورهای دو و چهارچرخ مجهز به آر.پی. جی 7 و پیاده شدن دشمن فرضی در ساحل و تصرف سرپل در این عملیات تاخت آبخاکی انجام شد.

انتهای پیام/پ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.