وزیر خارجه کانادا: برداشته شدن تحریم های یکجانبه علیه ایران/ حقوق بشر و اسراییل دو چالش حل نشده تهران و اتاوا

استفان دیون از برداشته شدن تحریم های یکجانبه کانادا علیه ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، استفان دیون - وزیر خارجه کانادا- امروز اعلام کرد این کشور بخشی از تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران را رفع کرده است.

بر همین اساس، این کشور ممنوعیت کلی ارائه خدمات مالی و همچنین صادرات  و واردات از ایران را رفع کرده است. این تصمیم از آن جهت اتخاذ شد که شرکت‌های کانادایی در رقابت با رقبای بین‌المللی خود، در موقعیت بهتری قرار گیرند.

دیون در این باره افزود: رویکرد کانادا برای تعامل دوباره با ایران،  بر اساس افزایش گفت‌وگو بنا شده است  نه دوری و انزوا از گفتگوی دو طرف.

وی افزود: «کانادا استانداردهای خود درباره ایران را - از جمله در زمینه سابقه حقوق بشری و رویکرد تهاجمی در قبال رژیم صهیونیستی- کاهش نمی‌دهد. ما از هرگونه تجدید تعامل با ایران، به عنوان ابزاری برای حمایت از تلاش‌ها جهت پیشبرد حقوق بشر و امنیت منطقه‌ای، استفاده خواهیم کرد.»

وزیر خارجه کانادا ادامه داد: تحریم‌های فراگیر، ایران را پای میز مذاکره آورد و به توافقنامه‌ای منجر شد که برنامه هسته‌ای ایران را به عقب راند؛ توافقنامه‌ای که ایران به آن پایبند بوده است. ما باید این پیشرفت را درک کرده و به تشویق ایران برای پایبندی کامل به برنامه جامع اقدام مشترک، ادامه دهیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کانادا همچنان ممنوعیت صادرات «اقلام حساس امنیتی» از جمله کالاهای مورد استفاده در صنعت هسته‌ای و برنامه موشکی را به ایران حفظ می‌کند. 

کانادا همزمان  6 فرد و یک مجموعه را هم در ارتباط با برنامه موشکی در فهرست تحریم قرار داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار