کرمان؛

شروع فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی دام های سنگین در شهرستان انار

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی دام های سنگین در شهرستان انار از 25 بهمن ماه سالجاری آغاز شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سید احسان منصوری نژاد پیش بینی کرد: در این فاز بیش از 1000 رأس گاو و گوساله در دامداری های صنعتی و سنتی علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند این واکسیناسیون کاملا رایگان و توسط بخش دولتی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تب برفکی بیماری ویروسی بسیار واگیردار است و باعث خسارات قابل توجهی به دامداران خواهد شد.

وی مهمترین نشانه های بیماری تب برفکی در دام بیمار را چنین برشمرد: وجود تاول در دهان و یا روی پستان دام و همچنین تورم و زخم دهان که باعث ریزش بزاق و بی اشتهایی در دام می شود و متورم است.

منصوری اظهار کرد: این بیماری باعث تلفات بالای دام، کاهش تولید شیر و گوشت، کاهش رشد و کاهش وزن در دام ها می گردد و با توجه به احتمال شیوع بیماری تب برفکی از دامداران خواهشمندیم در این خصوص همکاری لازم را با اکیپ های عملیاتی واکسیناسیون شبکه دامپزشکی شهرستان انار داشته باشند.

دکتر منصوری نژاد در پایان افزود: تنها راه مناسب و موثر برای پیشگیری از این بیماری انجام به موقع عملیات واکسیناسیون و ایمن سازی جمعیت دام سنگین و جلوگیری از ورود دام های قاچاق و بدون مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی و آلوده به جمعیت دامی می باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار