دیلی‌نیوز‌: عربستان به دنبال بهانه‌ای برای درگیری با ایران است

دیلی‌نیوز با انتشار گزارشی هدف عربستان از مداخله نظامی در سوریه را رقابت با ایران عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌نیوز‌، عربستان سعودی در ادامه خصومتش با ایران تصمیم به اعزام نیروی زمینی به سوریه گرفته است. دلیل این اقدام عربستان درگیر کردن مستقیم آمریکا در مبارزه با گروه تروریستی داعش و همچنین مقابله با اتحاد ایران و روسیه است. قدرت‌های مطرح جهان هفته آینده به منظور کاهش دشمنی ها جلسه ای تشکیل خواهند داد؛ اما به نظر نمی‌رسد موفق به تغییر استراتژی عربستان شوند.

«محمد بن سلمان،» جانشین ولیعهد عربستان در مصاحبه با اکونومیست با صراحت کامل، اهداف و سیاست خارجه کشورش را مشخص کرد. وی در این مصاحبه اعلام کرد تنها راه عربستان برای کاهش درگیری‌های خاورمیانه و آفریقای شمالی و کم شدن نفوذ ایران در منطقه، درگیر شدن مستقیم آمریکا در این مسائل است.

محمد بن سلمان با اشاره به اینکه هرچه زودتر واشینگتن در مسائل خاورمیانه مداخله کند بهتر است، اعلام کرد: «آمریکا باید بپذیرد که قدرت برتر جهان است و طبق آن عمل کند.» منظور این مقام سعودی از مداخله آمریکا در منطقه، حمایت این کشور از عربستان برای شکل دادن خاورمیانه و آفریقای شمالی به نفع رژیم آل‌سعود است.

آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد، پیامدهای منطقه‌ای فوری به دنبال خواهد داشت. زیرا قصد عربستان از ورود به جنگ سوریه، رقابت با ایران است. عربستان سعودی در یمن غیرنظامیان را بمباران می‌کرد. این در حالیست که در سوریه به مداخله آمریکا برای رسیدن به اهدافش متوسل شده است.

نگارنده در ادامه گزارش می‌نویسد: مداخله عربستان در جنگ سوریه نیروهای این کشور را به نیروهای روسیه و ایران نزدیک‌تر می‌کند و هرگونه حمله‌ای از طرف ایرانی‌ها یا روس‌ها به افراد تحت حمایت این رژیم، بهانه‌ای است که آل‌سعود به آن واکنش نشان دهد. 

البته آمریکا امیدوار است که توافق برای اجرای آتش‌بس، استراتژی عربستان را تغییر دهد و مداخله نظامی این رژیم را لغو کند. در حال حاضر سوریه برای ترکیه و عربستان به میدان جنگی برای تسلط بر منطقه تبدیل شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
با سلام عربستان عددی نیستش که خیلی ظعیفه فقط دلارهای نفتی داره همین و بس زیادی داره ادا و اطوال درمیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
میخوام به دیوانه های عربستان کمک کنم . اولا با دم شیر بازی نکنید . دوما اگر روزی دوست داشتید دم شیر را لمس کنید پایتخت را داخل محیط خانه خدا یا محیط حریم پیامبر مهربانی ها ببرید ، چون ما با این دو نقطه کاری نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
شرمتان باد شما همان قوم جاهلید که دختران را زنده به قور میکردین الان یعنی متمدن شدن. .?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
عیبی نداره ما منتظر رویارویی هستیم ببینم سیخ می سوزه یا کباب آینده معلوم میکند
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
یه پیغام واسه حکام سعودی دارم
کاری نکنین که انتقام خون فاجعه منا رو یکجا ازتون بگیریم...
عربستان چپ به ایران نگاه کنه...
یه عطسه میکنیم بادش کل عربستان رو میکوبه
چه برسه بخوایم باهاش بجنگیم.
اونوقته که کل عربستان رو با خاک یکسان میکنیم
.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
ترکیه و عربستان جسارت همچین غلطی را ندارند.. هفته گذشته که این خانون عرب رفته بود امریکا چراغ سبز گرفته که به سوریه حمله کنند ولی ذهی خیال باطل...
هر کدام از این کشورها که شروع کننده جنگ باشند با موجی از حملات روبرو خواهند شد که باید دمشان را روی کولشان بگذارند و از صحنه تاریخ خدا حافظی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
سلام . فعلا آمریکا اولین کاری که باید بکنه اینه که دم عربستان رو بگیر و از باتلاق یمن بکشه بیرون که روز به روز داره پایین و پایین تر میره . بعدشم به ترکیه بگه با دم شیر بازی نمیشه . ما کردیم نشد تو هم نکن جانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
سگ کی باشند که بخواهند با ایران درگیر شوند، اینها مثل خر در باتلاق یمن گیر کرده اند.
آخرین اخبار