اعزام هواپیمای شناسایی و فوق پیشرفته روسیه به سوریه+ تصاویر

روسیه یک نمونه از هواپیمای فوق مجهز خود را برای شناسایی مواضع دشمن، به پایگاه هوایی "لاذقیه" در سوریه اعزام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت اَویِیشنیست، روز گذشته یک هواپیمای شناسایی "توپولف 214 آر" روسیه، از شهر "قازان" به سمت پایگاه هوایی "لاذقیه" در سوریه پرواز کرد.

هواپیمای "توپولف 214 آر" یک هواپیمای جاسوسی و شناسایی فوق پیشرفته روسی است. این هواپیما مجهز به نوعی حسگرهای نوری است که می تواند از زمین عکسبرداری کند. از این تصاویر بعدها برای شناسایی مواضع پنهانی دشمن استفاده می شود.

وبسایت ردیابی "فلایت رادار 24" اعلام کرد این هواپیما از بخش شرقی روسیه به سمت دریای خزر و از آنجا به سوریه حرکت کرده است.

از این هواپیما بیشتر در انجام مأموریت های اطلاعاتی استفاده می شود. آنتن این هواپیما می تواند سیگنالهای ساطع شده از سامانه های دشمن -- از جمله رادار، هواپیما، رادیو، وسایل جنگی، تلفن همراه و غیره -- را رهگیری کند. به این ترتیب شناسایی محل عملیات دشمن، تجهیزات آنها و اینکه قصد دارند در آینده چه اقداماتی انجام دهند به راحتی مشخص می شود.

این هواپیما بوسیله "اتحادیه تولید هواپیمایی قازان" ساخته شده است. تاکنون مشخص نشده است آیا این هواپیما پیش از استقرار در سوریه، به وزارت دفاع روسیه تحویل داده شده است یا خیر. این درحالیست که 18 ژوئن 2015 (28 خرداد 94)، یک نمونه از این هواپیمای جاسوسی با وجود اینکه هنوز ساخت آن تکمیل نشده بود، برای انجام عملیاتی از قازان به کریمه پرواز کرد و به پایگاه هوایی خود بازگشت. این هواپیما بیشتر نزدیک مرز روسیه و اوکراین حرکت می کرد؛ شاید به این دلیل که حسگرهای آن علیه مواضع واقعی دشمن آزمایش شود.

اعزام هواپیمای شناسایی و فوق پیشرفته روسیه به سوریه+ تصاویراعزام هواپیمای شناسایی و فوق پیشرفته روسیه به سوریه+ تصاویر
اعزام هواپیمای شناسایی و فوق پیشرفته روسیه به سوریه+ تصاویر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار