اصفهان؛

برگزاری کارگاه آموزشی اشتغال حمایت شده معلولین

سومین کارگاه آموزشی اشتغال حمایت شده معلولین در اصفهان برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی اشتغال حمایت شده معلولین
به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سومین کارگاه آموزشی اشتغال حمایت شده معلولین، با حضور دکتر نحوی نژادمعاون توانبخشی و  مدیر کل دفتر توانمندسازی  بهزیستی کشور، با هدف ایجاد استقلال و اشتغال پایدار جهت دستیابی معلولین و توانخواهان به زندگی مستقل و عدم وابستگی همراه با ارتقای عزت نفس، در هتل چهل پنجره اصفهان برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: وظیفه ما این است با ارائه مناسب انواع خدمات و فعالیت های بهزیستی به مسئولین بتوانیم در تصمیم گیری های کلان در مورد معلولین تاثیرمناسب و مطلوبی داشته باشیم.

سعید صادقی با تاکید به این مطلب که بهزیستی اولین سازمانی است که توانسته اشتغال اجتماعی ایجاد کند گفت: ما باید در راستای استعداد یابی مددجویان قدم برداشته و در ابتدای کار، خود شناسی مثبت و حس استقلال را در آنها ایجاد کرده تا بتوانیم مشاغل پایدار برای ایشان فراهم نماییم.   

وی در ادامه با اشاره به آماری از تعداد متقاضیان اشتغال و تسهیلات انجام شده گفت: در سامانه رصد بهزیستی استان اصفهان 4 هزارو 700 نفر متقاضی اشتغال ثبت شده که ما توانسته ایم تقریباً تسهیلات اشتغالزایی این استان را بصورت صد در صد جذب و جوابگوی متقاضیان باشیم.

مدیر کل بهزیستی اصفهان به همکاری های سازنده کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در استان اصفهان نیز اشاره ای داشت و گفت: هم افزایی دستگاه های حمایتی در ارائه خدمات بهتر در جامعه حائز اهمیت است.

 صادقی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برگزاری چنین کارگاه هایی می توان در جهت دانش افزایی و تغییر نگرش و دیدگاه های جامعه نسبت به اشتغالزایی معلولین گامهای موثری برداشت.

دکتر نوع پرست مدیر کل دفتر توانمندسازی بهزیستی کشور، ضمن قدردانی از میزبانی خوب بهزیستی استان اصفهان، تاریخچه ای از روند خصوصی سازی توانبخشی حرفه ای ارائه کرد و گفت: باید نظارت و ارزیابی را تقویت کرده و با کمک صاحب نظران در حوزه های توانبخشی و اشتغال نگرش های قبلی را تغییر داده و به مدل های جدید دست یابیم.

وی همچنین اظهار داشت: ما در حوزه توانبخشی حرفه ای، باید مدلی را طراحی کنیم که با فرهنگ ایرانی تطابق داشته و در عین حال آمیخته به علم و دانش باشد.

دکتر نوع پرست در ادامه افزود: در این کارگاه تلاش شده تا دستورالعمل های تدوین شده مورد بررسی قرار گرفته و مدل اجرایی آن ایجاد گردد تا در 5 استان بصورت آزمایشی اجرا شود.

مدیر کل دفتر توانمندسازی  بهزیستی کشور در پایان گفت: می توان اعلام کرد هر میزان سرمایه ای که در توانبخشی حرفه ای صرف شود، 7 برابر آن به اقتصاد کشور باز خواهدگشت.

دکتر نحوی نژاد معاون توانبخشی بهزیستی کشور نیز در ادامه این جلسه بر لزوم سیاستگذاری های درست، در حوزه توانبخشی حرفه ای و اشتغالزایی صحیح جهت معلولین تاکید کرد.
 وی گفت: باید به جای ایجاد شغل، توانبخشی حرفه ای را تقویت کنیم. 

دکتر نحوی نژاد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران عضو کنوانسیون حقوق معلولین در سطح بین الملل شده است که این امر بر اهمیت تدوین قوانین لازم برای معلولین تاکید دارد.

وی در ادامه بر نقش سازمان های مردم نهاد تا کید کرد و گفت: در حال حاضر 700 NGO همگام با بهزیستی فعالیت می کنند و بهزیستی را در ارائه خدمات به جامعه هدف یاری می نمایند.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور در پایان افزود: سال 1395 سال شکوفایی بیشتر فعالیت های بهزیستی در حوزه توانبخشی خواهد بود و ادامه داد: توانبخشی حرفه ای راهی است که منجر به توانمندسازی حرفه ای معلولین و افزایش رونق اقتصاد جامعه خواهد شد.  

گفتنی است در حاشیه این کارگاه مسئولین حاضر از مرکز جامع توانبخشی بیماران اعصاب و روان نور المهدی، مرکز شبانه روزی معلولین ذهنی شهید بهشتی و کارگاه شمع سازی معلولین که تعداد20نفر از معلولین ناشنوا و جسمی حرکتی را بکار گیری کرده است، بازدید نمودند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.