سفر نوروزی به استان کردستان + تصاویر

کردستان سرزمین طبیعت، تاریخ و فرهنگ مکان مناسبی برای سفر در نیمه دوم عید نوروز است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  استان کردستان در غرب کشور و در همسایگی استان‌های آذربایجان غربی، زنجان، همدان و کرمانشاه واقع شده است. این استان از سمت غرب همجوار کشور عراق و استان کردنشین سلیمانیه است. استان کردستان به لحاظ اقلیمی منطقه‌ای کوهستانی با دشت‌های مرتفع و دره‌های پهن است. سرزمین کردستان پر است از عناصری که هر گردشگری را جذب می‌کند؛ جاذبه‌های فرهنگی مثل زبان، موسیقی، جشن‌ها و صنایع دستی متنوع و زیبا. به همین علت به کردستان دیار فرهنگ و هنر می‌گویند.

برای سفر به کردستان دو راه زمینی و هوایی وجود دارد. هر روزه پروازهای مستقیمی از تهران به سنندج و برعکس انجام می‌شود (فرودگاه سنندج در جنوب این شهر و در جاده‌ی کامیاران واقع شده است) و از اکثر شهرهای بزرگ نیز برای سنندج اتوبوس وجود دارد. سنندج دارای دو ترمینال است: ترمینال اصلی شهر که در شرق واقع شده  و برای بیشتر شهرها اتوبوس دارد و ترمینال شمالی که به ترمینال سقز معروف است. اگر قصد دارید با ماشین شخصی از تهران راهی کردستان شوید، مسیر آزادراه قزوین به سمت زنجان و همدان را در پیش بگیرید. در دو راهی که شما را به دو شهر کرمانشاه و همدان می‌رساند، مسیر کرمانشاه را انتخاب کنید. پس از عبور از کامیاران (اگر قصد بازگشت از همین راه را ندارید، حتماً در مسیر رفت از کامیاران دیدن کنید) به سنندج می‌رسید. مسیر تهران-سنندج ۵۱۲ کیلومتر است و ۵-۶ ساعت طول می‌کشد. برای سفر از سایر شهرها نیز از سمت شرق از مسیر زنجان-بیجار، از سمت همدان از مسیر همدان-قروه ، از سمت شمال (آذربایجان غربی) از مسیر تکاب-بیجار، بوکان-سقز و سردشت-بانه و از سمت جنوب از مسیر کرمانشاه-باختران به کردستان خواهید رسید.

هزینه‌ی استفاده از فعالیت‌های تفریحی

در کردستان شما پول زیادی بابت بازدید از جاذبه‌های گردشگری نخواهید پرداخت. بیشتر مکان‌های تاریخی و طبیعی رایگان است، تنها جاهای معدودی وجود دارد که ورودی ناچیزی در حد ۲۰۰۰-۵۰۰۰ تومان دریافت می کنند. حتی اگر شما قصد ورود به پیست اسکی نسار را هم داشته باشید تنها حدود ۷۰۰۰ تومان ورودی خواهید پرداخت و استفاده از بالابر هم بین ۱۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ تومان خواهد بود.


برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی بر روی آن کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.