در گفتگو با العربی الجدید؛

صالحی: پیشرفت‌های ایران، خاری در چشم عربستان و متحدانش است/ ما اسرائیل را تهدید هم حساب نمی‌کنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد برخی از کشورهای همسایه از پیشرفت های کشورمان هراسان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی الجدید، "علی اکبر صالحی،" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در گفتگو با این پایگاه خبری با اشاره به سرانجام رسیدن موضوع هسته ای ایران اظهار داشت: ایران به تمام تعهدات خود پای بند است، لیکن طرف مقابل  در اجرای تعهدات خود تعلل می ورزد و برخی از تحریم ها  بر علیه ایران تاکنون لغو نگردیده است. وی افزود : بعضی از بانک های بزرگ اروپا تحریم های خود علیه ایران را لغو نکرده اند و ما در این خصوص با اتحادیه اروپا در حال رایزنی هستیم.

صالحی در پاسخ به سؤالی در مورد امکان مذاکره کشورش با عربستان سعودی اعلام کرد: این ادعا که اختلاف میان ایران و عربستان ریشه در مذهب و تفاوت شیعه و سنی دارد، صحیح نیست. ریشه این اختلافات به مسائل سیاسی باز می گردد. همسایه های ما از پیشرفت های هسته‌ای، نظامی و علمی ایران نگران هستند. آنها ازاین پیشرفت ها می هراسند. 

وی افزود: "ما به هیچ وجه درصدد کسب قدرت و ثروت نیستیم و نمی خواهیم مرزهای جغرافیایی خود را افزایش دهیم بلکه به دنبال ایجاد  صلح در منطقه هستیم."

 رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه اگرچه، ایران و ترکیه در پاره ای مسائل به خصوص موضوع سوریه اختلاف نظر دارند، روابط اقتصادی، فرهنگی و تجاری دو کشور در بالاترین سطح قرار دارد، گفت: ما خواستار بهبود و گسترش روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم، اما ادعاهای مقامات این کشورها و مسؤول دانستن ایران در تمامی حوادث خاورمیانه، مضحک به نظر می آید.

صالحی در خصوص ادعای برخی دولت ها درباره مداخله ایران در امور داخلی کشورهای منطقه گفت: چرا حمایت ایران از مردم سوریه در برابر داعش و گروه تروریستی جبهه النصره مداخله حساب می شود در حالیکه تجاوز عربستان سعودی به یمن و آواره کردن هزاران غیر نظامی امری موجه محسوب می شود؟

وی افزود: مردم یمن به تنهایی قادر هستند متجاوزان را از یمن اخراج کنند و نیازی به کمک ایران ندارند. اراده مردم یمن بر عربستان غلبه خواهد کرد. در نهایت پیروزی از آن ملت یمن  و همچنین سوریه خواهد بود.

رئیس سازمان انرژی هسته ای ایران در پاسخ به پرسشی درباره روابط ایران و آمریکا اظهار کرد: آمریکا باید سیاست هایش را نسبت به ایران تغییر دهد و به وعده های خود وفا کند. در میان طرفین بی اعتمادی وجود دارد و عادی سازی روابط نیاز به زمان دارد.

صالحی در خصوص تهدیدات حمله رژیم صهیونیستی به ایران گفت: این تهدیدات بی اساس هستند. ما رژیم صهیونیستی را یک دولت به حساب نمی آوریم پس این رژیم هیچ تهدیدی برای ایران نیست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
این همسایه های ناهمسایه ، از پیشرفت ایران عزیز ، حسادت میورزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
دمت گرم دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
برای آگاهی افکارعمومی ملتهای منطقه وفرامنطقه می بایست دیدگاه ونقطه نظراتمان رااطلاع رسانی بکنیم حساب ملت های منطقه با برخی سران وابسته ومرتجع آنها جداست شیعه وسنی باهم برادرندودشمنی واحدی دارندبنام گروههای تکفیری صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
حرف دل ایرانو زدی زنده باد دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
زنده باد دکتر صالحی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
درووووود بر صالحی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
احسن دکتر جان احسن. عددی نیستن عربا واسرائیل پست. احسن خوب جواب دادین .دوسِت داریم دکتر
آخرین اخبار