افشای حقایقی جدید از دو قایق نظامی آمریکا که وارد آبهای ایران شدند

حقایق جدیدی درباره دو قایق توپدار آمریکایی که وارد آبهای ایران شده بودند به دست آمده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ زمانی که 10 تفنگدار آمریکایی ماه ژانویه (دی) وارد آبهای ایران شدند،‌ حادثه ای بین المللی را شکل دادند و فورا سوال هایی مطرح شد مبنی بر اینکه با توجه به دقت ناوبری پیشرفته این مسئله چگونه اتفاق افتاده است. تحقیقات داخلی نیروی دریایی برخی مسائل را روشن کرد.

ماه ژانویه، زمانی که توافقنامه هسته ای ایران همچنان بلاتکلیف بود، دو قایق توپدار کوچک نیروی دریایی ارتش آمریکا وارد آبهای ایران در خلیج فارس شدند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیروهای آمریکایی مستقر در این دو قایق را بازداشت کرد و وضع به وجود آمده باعث شد واشینگتن و تهران در هر دو در یک موقعیت حساس دیپلماتیک قرار بگیرند.

در همین حال وزارت دفاع آمریکا ایراد فنی ( در ناوبری ) را علت این حادثه اعلام کرد اما پس از آزادی  تفنگداران دریایی آمریکا مشخص شد این قایق ها عملیاتی ( آماده عملیات ) بودند و به این ترتیب این مسئله با تردیدهایی روبرو شد.

تحقیقات داخلی نیروی دریایی آمریکا نشان داد ترکیبی از مسائل فنی، فقدان توانایی در برقراری ارتباط و فقدان آموزش مناسب ناوبری عامل این بد بیاری و دردسر بوده است.

مقامات آشنا به تحقیقات در این باره که خواستند نامشان فاش نشود در مصاحبه با نشریه فارن پالیسی توضیح دادند که این تفنگداران بازداشت شده آمریکایی عجله داشتند و به عنوان بخشی از یک عملیات تلاش می کردند ظرف مدت زمان تعیین شده 24 ساعته خودشان را از طریق دریا از کویت به بحرین برسانند.

یکی از دو قایقی که برای این ماموریت استفاده شده بود وضع مناسبی نداشت و نیازمند تعمیرات اساسی بود.
مسئولان تحقیق در این باره مدعی هستند این نیروهای آمریکایی زمانی که بازداشت شدند در تلاش برای تعمیر موتور قایقی بودند که از ابتدا وضع مناسبی نداشت.

مسافت این سفر نیز در این حادثه نقش داشت. این سفر که 240 میل دریایی بود، طولانی تر از آن مسافتی که این نیروهای آمریکایی برای آن آموزش دیده بودند. این مسافت همچنین نیازمند سوخت گیری در میانه راه بود و آنها می بایست پیش از تاریک شدن هوا به نقطه مورد نظر برای این کار می رسیدند. این نیروهای آمریکایی برای سوخت گیری قایق ها در شب آموزش ندیده بودند. مشکل دیگر اینکه این نیروهای آمریکایی از خط ارتباطی مستقیم با قایق سوخت رسان برخوردار نبودند.

این قایق ها به تجهیزات ناوبری جی پی اس مجهز بودند؛ اما تحقیقات انجام شده نشان داد نرم افزار نقشه که در اختیارشان بود جزیره فارسی نسبتا کوچک را نشان نمی داد. این قایق ها مجهز به یک دستگاه رادیویی بودند که به طور خودکار هر 30 دقیقه یک بار محل تفنگداران دریایی از سوی  یک مرکز عملیات به آنها اعلام می شد اما به دلایلی که در این تحقیقات هنوز مشخص نشده است، افسران در این مرکز عملیات به تفنگداران آمریکایی اطلاع نداده بودند که درحال ورود به آبهای ایران هستند.

یک مقام آمریکایی گفت : ما به دنبال یک سپر بلا برای خودمان نیستیم. هدف از این تحقیقات نه تنها بررسی وضع تفنگداران آمریکایی دخیل در این مسئله بلکه بررسی زنجیره فرماندهی نیز می باشد. مسئولیت پذیری مهم است؛ اما مهم تر از آن درسی است که ما می توانیم از این حادثه بگیریم و اطمینان یابیم که چنین حوادثی دیگر رخ نخواهد داد.


اگرچه آزادی تفنگداران دریایی بازداشت شده آمریکا از طریق مذاکرات بین جان کری و محمد جواد ظریف وزیران امور خارجه آمریکا و ایران با موفقیت انجام شد؛ اما وضع می توانست بدتر از این شود.

بنا به گفته مقامات، هر دو قایق آمریکایی مسلح به مسلسل های کالیبر 50 و همچنین مسلسل بودند. با توجه به اینکه این تفنگداران دریایی درحال تعمیر ایراد موتور یکی از قایق ها پیش از بازداشت شدن بودند، "دیوید نارتکر،" 27ساله ، افسر ارشد آنها، نمی توانست به این قایق های توپدار دستور فرار بدهد. البته انجام دادن چنین کاری مستلزم تیراندازی به طرف قایق گشتی ایرانی و بروز درگیری نظامی مختصر بین دو طرف بود که می توانست خیلی زود به یک حادثه بین المللی تبدیل شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۲ آذر ۱۴۰۲
کاشکی همشون رو میکشتن?
نه اینکه زندشون میذاشتند ? مثلا ظالم ترین عالم هستن باید همشون رو نابود میکردن??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
شاید هم توطعه ای بود برای بازی جدید که به لطف الهی به ضرر خودشان و نفع ایران تمام شد !
یاشاسین سپاه جوانلاری !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
سپاه مظهر پایداری
خدا دشمنان داخلی و خارجی سپاه رو نابود کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
درود خدا بر سپاه بزرگ ایران که مملکت مدیون انهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
به نظرم اونا فقط میخواستن ببینن عکس العمل ایران چقدر بالاست که فهمیدن که هیچ غلطی نمیتونن بکنن
Saudi Arabia
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
سلام. من فقط ازنقطه نظرنظامی می خوام بگم . زمان جنگ تحمیلی چطورهواپیماها و کشتیهای عراقی که ناوهای امریکایی هدایتشون می کردن، جزیره فارسی رو می دیدند و حمله می کردند اما حالا جزیره فارسی تو جی پی اس شون نبوده؟ ضمنا مسلسل کالیبر50 یک توپ ضدهوایی هم محسوب میشه و مسلسل7/62 یک تیرباره که مسلسل هم گفته میشه.حالا این مسافت240مایلی(البته به قول امریکایها)، باابن قایق تندرو قراربوده در24ساعت طی بشه؟.مطلب فوق البته ادعاهای ارتش امریکاست که اینجا همونو منعکس کردن، یعنی خواستن بگن چیزی نبوده، قایقمون چندساعتی درآبهای جزیره سیری خراب شده، ایرانی ها بازداشتشون کردن، یعنی ارزش نظامی نداشته، درصورتی که بعداز10دقیقه ورود این دوقایق به ابهای سرزمینی ما، سپاه بازداشتشون می کنه. حالا کسانی که بامسائل نظامی آشنایی بیشتری دارن میتونن قضاوت کنن، کسانی که اهل دریانوردی هستند و لنچ و قایق دارن میتونن نظربدن که از امارات تا کویت باقایق تندرو دوموتوره 240اسبی چندساعت طول می کشه،این چه ماموریتی بوده که دوقایق توسط دوناوامریکایی و فرانسوی تحت نظر و هدایت باشه و اینطوری درآبهای ایران خراب بشن و این مسائل پیش بیاد. این که ادعای امریکاییها توسط خودمون منتشرمیشه و یک جوری میخوان کار سپاه رو بی ارزش جلوه بدن عجیبه.
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
هدف آمركايي ها ايجاد درگيري و فرار بود تا با ايجاد يه موقعيت امنيتي امتيازهاي زيادي رو از ايران بگيرند .كه به خواست خدا هم نتونستن درگيري رو ايجاد كنن هم نتونستن فرار كنن. البته اقدامات ديگري هم مطرح است كه جاي نوشتن طولاني دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
سپاهی دمتون گرم ،بتازید که صهیونیست ها ازنام شما می ترسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
افتخارمیکنم ک ایرانیم زنده بادایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
مرگ بر سواستفاده گران و مرگ بر استکبار و درود بر شهیدان ..... خدا با مومنان است....واقعا کاری به موقع بود تا این ملخ خورها که به چهار تا هواپیما مجهزشون کرده اربابشون کمی به خود آیند و از شکر خوردن دست بکشند و ایران را شوخی نپندارند!!هر چند جنگ اصلا به صلاح کشورهای منطقه و اسلام و مخصوصا تشییع نیست...لعنت خدا بر استکبار و مستکبرین و نوچه های آنها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
البته همه دوستان عزیز نظراتی را عنوان کردند که قابل احترام میباشد در کل همه ما ایرانی هستیم وبه ایرانی بودنمان هم باید افتخار کنیم, ما در کشوری زندگی میکنیم که الحق از نظر امینیت درصد بالایی داره اگر کمی این دولتمردان به فکر معیشت مردم باشند و مردم در آسایش باشند بهترین کشور دنیا را خواهیم داشت
United States of America
ناشناس
۰۲:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
آنچه که اتفاق افتاده است یک حادثه بوده. و البته آمریکایی ها با تحلیل و بررسی شرایط این حادث،ه قطعا بسیاری از ایرادات موجود در نیروی نظامی خود در خلیج فارس را، مرتفع خواهند کرد. این حادثه بزرگ است اما نه به دلایل نظامی، بلکه به خاطر عواقب احتمالی اینگونه وقایع که می تواند باعث بحران های گسترده سیاسی و حتی درگیری نظامی گردد. نیروهای نظامی ابزار جنگ هستند و نباید عامل جنگ یا تصمیم گیرنده درباره شروع و خاتمه جنگ باشند.
Seychelles
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
بابا تو رو خدا میشه بیخیال این قضیه شید نه تنها من بلکه همه میدونن که امریکا قدرت یک نظامی جهانه خود روسیه و چین متحد بشن نمیتونن از بسش بر بیان...امریکا اگه بخواد یه کاری رو واقعا بکنه راحت میتونه که نمونش کشتن بن لادن اون هم با کمترین و حداقل سرباز فقط بخاطر مضنون بودنش در حادثه ی 11 سپتامبر بود...بابا جمع کنید اونا کجا رسیدن بعد ما کجا موندیم...مردممون شعارشون مرگ بر امریکاس بعد ارزوشون دیدن فقط یکبار امریکاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
این همش یک نقشه با اهداف آمریکایی بوده و سناریوی امریکایی با اهداف شوم اجرا شده(خدا می داند که چه هدفی پشتش بوده اصلا قرار بوده که آنها اونجا دست گیر بشن این مسئله را تحلیل گر های آمریکایی مخالف دولت آمریکا گفتن اسنادش هم موجوده)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
همیشه نباید برای گرفتن یک چیز بزرگ در مقابلش یک چیز بزرگ داد گاه تنها داشتن ظاهر بزرگ کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
من دستتونو میبوسم دلیران ایران فقط ازیاده خدا هیچ وقت خارج نشیم الان وقته اتحاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
اینهمه ایراد و بدبیاری برای us arme؟ پس تا بلای بزرگ سرتون آوار نشده جمع کنید برید از خلیج فارس.
Germany
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
سپاه بهترین و پاک ترین و باغیرت ترین و مومن ترین نهاد انقلابی کشور ماست که امنیت ایران به ایثار آنهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
واقعیت اینکه نباید توهم بزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
مرگ بر امریکا.مرگ بر منافق.مرگ برضد ولایت فقیه. ما آمریکا را زیر پا له میکنیم.
Netherlands
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
با سلام و درود بر غیرت بچه های ایران دست مریضاد خدا قوت الهی همیشه در تمام صحنه هاموفق باشید دست علی ع یارتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
این کار بزرگ سپاه پاسداران رو هر چی هم نشون بدن کمه، آمریکا با اون همه ادعا و زر مفت زدن در مورد ارتش خودش،در خلیج‌فارس ما به دنیا ثابت کردیم همه این ادعاها فقط توی فیلمهای هالیودی پیدا میشه نه در ارتش آمریکا...افتخار میکنیم که توی منطقه خاورمیانه تمام نقشه های شوم و کثیف آمریکا و همدستانش رو نقش بر آب میکنیم و به دنیا فهموندیم ما زیر پرچم هیچ ابر قدرتی نمیریم و تا آخر ایستاده ایم... زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
اگرسپاه نبود مملکت هم نبود.این سپاه خاری است در چشم دشمنان.هم داخلی و هم خارحی.اگر سپاه نبود کشور ما الان شده بود مثل عراق.بحرین.لیبی.سوریه.وخیلی از کشورهایی که بیشتر از سی سال دوام نیاوردن.صاحب اصلی این کشور امام زمان (عج)است.ماجرای طبس که یادتون هست.هر کس به این کشور ورهبری چشم چپ نگاه کند.خدا نقشه اش را بر آب میکند.حرف آخر، خون شهدا این انقلاب را بیمه کرده. سلامتی رهبر انقلاب، رزمندگان اسلام ،صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
اره راست میگن
اگر درایت رهبری(امام خامنه ای)نمیبود این مذاکراتم به جایی نمیرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
برو بچ سپاه تشکرتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
داداشمون رد رد ها كدوم ديني به ما اجازه ميده اسيرو بكشيم تفكر داعشي داريا خدا شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
اگر امریکا عددی هم نباشه شما بااین کاراتون اون را بزرگش میکنید اخه هنر کردید یاشق القمر کردید که مدام دارید نشون میدید؟
Iran (Islamic Republic of)
wakcy
۰۳:۲۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
هیچ کدام داداش . حق با شماست! به قول شما نه هنر کردند نه شق القمر!!!
فقط اجازه ندادند که به خاک وطنمون تعرض بشه .
اره هنر کردند و اجازه تعرض به ابهای وطن رو ندادند
بله شق القمر کردند که نگذاشتند هواپیماهاشون به اسمون وطنمون ایران نزدیک بشن.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
بنابر اظهارات فرمانده محترم نیروی دریایی سردار فدوی تا 40 دقیقه منطقه آشوب بوده و چیزی نمونده بود جنگی راه بیفته ولی ایران با کمال اقتدار مقاومت کرد و اونهارو آزاد نکرد و این خیلی ارزش داره و در جواب دوستمون که گفت آمریکا با ایران هماهنگ بوده خیلی عجیب هستش امریکا داره عربستان رو هل میده جلو تا با ایرا درگیر بشه و در تا کشور اسلمی با هم درگیر بشند و خود سیاستمداراهای عربستان اینو می گند ولی برابر آیه قران خداوند خواست و این چنین رقم خورد که عربستان حساب کار دستش بیاد و دست تو لونه زنبور نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
ببینم این باشگاه خبرنگاران میتونه ی جنگ راه بندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
با توجه به اینکه ارتباطات اون دو قایق موتوری با مرکزشون قطع شده بود بهترین فرصت بود برای اینکه اون سربازای امریکایی رو میکشتیم و جناروزشون رو مینداختیم تو دریا تا خوراک ماهی ها بشن
Iran (Islamic Republic of)
wakcy
۰۳:۱۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
دلیل اینکه کاری که شما میگید رو انجام ندادند این بود که ماهیها ناهارشون رو خورده بودند! اونوقت اگه واسه ماهی ها میریخته بودن توی دریا خود شما ایراد میگرفتید که چرا مسئولین اینهمه اصراف میکنند.و....
واسه همین انتقالشون دادن توی بازداشتگاه !
ولی بعد متوجه شدن که اینها مبتلا به یک ویروس خطرناک هستند،سریع برشون گردوندن به مقامات امریکایی!!!
اره داداش ماجرا اینطوری بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
نقشه بود
انتظاراین بودباهاشون درگیربشن جنگ راه بی افته بحث مذاکره شکست بخوره
اماسپاه انعطاف نشون داد ونقشه دشمن شکست خورد
اوناباماهواره رسد میکرند هلیکوپترهاهم آماده شلیک بودن اماسپاه مهارت استراتژیکنشون داد وخنثی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
سلام و درود بر ارواح طیبه پاک شهدا و امام شهدا و سلام و هزاران درود بر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و هم رزمان عزیزم در نیروی دریایی مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همه دشمنان اسلام بداند که هر متجاوزی که چنین نیتی داشته باشد با تمام قدرت جواب او را خواهیم داد درود و سلام بر فرمانده کل قوا امام خامنه ای عزیز یک رزمنده هشت سال دفاع مقدس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
نعع باریکلا نع باریکلا نعغعععع باریــــــــــکلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
خدایا به اونها سلامتی بده . آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
امنیت امروز مارا سپاهیان حفظ میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
وقتی قایقشون خراب شد به جای این که اطلاع بدن وایسادن تعمیر کردن این حرفا برای گول زدن بچه خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
چرا همه نظرها را نمی ذارید هااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
ببینم این باشگاه خبرنگاران میتونه ی جنگ راه بندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
سلام درود خدا بر دلیر مردان ایرانی چه سپاه چه ارتش ،امنیت امروز مرهون تفکر قدرتمند امام خامنه ای است ما فرزندان این مملکت گوش بفرمان آقا هستیم،دستگاههای ناوبری هرشناوری که از کار بیفته بازم میتونه بنا به اطلاعات ناوبری به ادامه دریانوردی بپردازد اینها فکر دیگری داشتند که سرکوب شدند،خدمتگذار این مردمیم زنده باد ایران زنده باد نیروی دریایی سپاه و ارتش
-
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
من یه فرهنگی هستم انصافا سر همه کلاسهام میگم این امنیت رو مدیون بچه های سپاه هستیم
Germany
سعید
۱۶:۱۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
و ارتش و ناجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
ایران در شرایطی قرار داشت که هر لحظه امکان حمله از سوی عربستان و متحدانش بود آمریکا این سربازهاروفرستاد و با هماهنگی با ایران وجهه قدرت به ایران دهد تا مانع حمله عربستان به ایران سود که آقا اینا با آمریکا اینکارو میکنن با عربستان چیکار میکنن اونو دیگه جرش میدهن و عربستان و متحدان عربش ترسیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
چنین نظری دوست عزیز بسیار بچه گانه و ساده لوحانست امریکا تو هیچ وقتی همچین فداکاری برا ایران نمیکنه که بیاد آبرو خودشو ببره تا ما ابرو دار بشیم بیشتر فکر کنید و سپس تحلیل بفرماید
Iran (Islamic Republic of)
wakcy
۰۲:۲۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
جون من این نتیجه رو از کجای فکرت طراوش کردی؟
میشه بگی ؟
تو رو به خدا بگو؟
جون هر کی دوست داری بگو؟
جون عزیزت بگو دیگه؟
صبر کن ببینم:!!! شیطون نکنه شما کارشناس مسایل امنیتی هستی؟!!!
بابا دمتگرم تو دیگه کی هستی!!!
Iran (Islamic Republic of)
پسر بچه
۱۰:۲۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
بی عقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
کاملا با نظرت موافقم . لایک لایک لایک
اگه اونا ایرانیها رو با این امکانات دستگیر میکردن مطمئنأ جنگ جهانی سوم شروع میشد و یکی از بزرگترین و حرومزاده ترین مدعیان اسرائیل بود که پیراهن عثمون درست میکرد و با شمشیر 2دم نفر اول خط مقّدم میشد .. نمیدونم چرا ما ایرانیها اینقدر دلسوزیم . یا بهتر بگم بدبختیم که به همه دنیا به دیدگاه محبت و مهربونی نگاه میکنیم و چهل ساله که داریم چوب همین محبتهامونو میخوریم و متاسفانه دیدگاه جهانیان به ما یک دیدگاه تروریسمی هست .
خنده ی رییس جمهور کره شمالی هم واقعا جالب بود در خبر دیروز که انگار اصلا ککشون هم نگزیده تحریم شدن
درود بر رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران
درود بر غیور مردان ارتش و سپاه
درود بر سربازان جان برکف و مدافعین حرم
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۲۱:۵۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
ما نباید به دشمنامون بهانه بدیم اگه اونها هم قصد کارشکنی وایجاد بهانه برای جنگ باشن مانباید اجازه بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
هر اتفاقی که پیش میاید کار خداست تا من بایاد خدا ومحبت بدون ردیا تائید اولیه انرا مدیریت کنم وازان درس وتجربه بگیرم ودر اخر باصبر به به ارامش برسم وبه حق نزدیکشوم واگر خدای نکرده به من خسارتی رسید با احترام به حکم ولایت ودادگاه بازم ببخشم این مورد بهترین مورد بود که خدمتگذاران با اجازه رهبری این اتفاق چه خوب وچه بد را مدیریت کرده وانشالله باعث سر بلندی ایران اسلامی خواهد شد با تشکر .الله واعلم بالصئاب ...والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
اگه ما یه قایق تا دندون مسلح رو به ابهای امریکا اشتباها می فرستادیم ایا امریکایی ها قایق و نیروهای بازداشت شده ما را پس می دادند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
-
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
سپاه اینهمه برا کشور خدمت می کنه از تامین امنیت خطرناک ترین مناطق مرزی (کردستان وسیستان)گرقته تا مقابله با داعش در عراق وسوریه از تجهیز حزب الله گرفته تا بازداشت آمریکائیها وانگلیسیهادر آبهای سرزمینی وسرنگون کردن پهباد اسرائیلی گرفته تا به زمین نشاندن آر.کی یو 70آمریکا،ایجاد بازدارندگی در تولید انواع موشک وپهباد وقایق های تندرو گرفته تا آماده نمودن بیش از 200هزار رزمنده جبهه مقاومت ،از تامین امنیت جان رهبری ومسئولین ودانشمندان رده بالای نظام گرفته تا تامین امنیت مراکز حیاطی کشور ،از بازداشت جاسوسان آمریکائی (که بیش از 15 میلیارد دلار در موضوع برجام برای کشور ارزش داشت)تاکمک به دولت در تامین امنیت انتخابات ،از ساخت ابر پروژهای عمرانی گرفته (برای نمونه سد کرخه وگتوند وپل طبقاتی صدر وپل طبیعت وجاده حرم تا حرم وراهن و.....)تاساخت فازهای 15و16 پارس جنوبی ولی باز هم خیلی از داخلی ها از سپاه بد می گن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
سپاه نور چشم اين انقلاب است
چون به دستور بنيانگذار اين انقلاب حضرت امام خميني (ره ) شكل گرفت پس نهاد مقدسي است
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۲۰:۳۳ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
آنهائیکه با سپاه بی ادعا و خادم ملت و خار چشم دشمنان ، بدگوئی میکنند ، یا هنوز خیلی جوان و کم تجربه اند و یا از دوستان کدخدای عزیزشان هستند ، دعا کنید همگی حق شناس و حق جو شویم .
-
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
بنا به گفته مقامات، هر دو قایق آمریکایی مسلح به مسلسل های کالیبر 50 و همچنین مسلسل بودند. ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
بابا راست میگه دیگه یه ماجرا بود تمام شد رفت پی کارش. امیدوارم این ماجرا به تقویم اضافه نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
میشه بیخیال بشید این ماجرارو ؟؟
اونا رفتن خونشون پیر شدن ما هنوز ماجرارو کش میدیم !!!
ما ایرانیها در کش دادن خیلی محارت داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
شما تو نوشتن مهارت نداريد فقط محارت داريد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
بايد عرض كنم كه اين يك پيروزي بزرگ براي محور مقاومت بود و باعث بالا رفتن روحيه ما شد و اگر تا ابد هم از اين پيروزي نوشته شود باز هم كم است
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۳:۳۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
منم موافق شما هستم
ول کنید دیگه خنجر به ... نزدید که
Netherlands
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
ی گزارش هم در صورت امکان از سرانجام تجهیزات گرفته شده در این چند بازداشت نیرو های بیگانه در ابهای کشور تهیه کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
برای اینکه تحقیر شدنشون توسط نیروهای سپاه رو توجیح کنند همه حرفی میزنند...درود و هزار درود بر غیرت و جرات ایرانی...
فیلم برادری پهباد از ناو جنگی اونا چند روز بعد هم فکر کنم خودشون گذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۲۱:۴۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
دم بچه های سپاه گرم.ولی ندونسته قضاوت نکنیدممکنه درست بگن.اونها هم سرباز کشورشون هستن شاید همه اینها اتفای بوده که با درایت وگذشت مسیولین قضیه ختم بخیر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
چطورممکن است برای عملیات فرمانده قایق ها با سوخت رسان ارتباط نداشته ویا مانور در شب رااموزش ندیده باشند به نظر بنده قایق خراب شده بودونقشه مهمی نبوده است
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
اگه فرصت کردی یه بار دیگه متن رو بخون ،
این خبر میگه ؛
این دو قایق ، عملیاتی بودند ، یعنی آماده عملیات بودند ،
نه اینکه میخواستند بر ضد ایران یا کشوری دیگر عملیات نظامی انجام بدهند .
کل این متن رو اگه خونده باشی ، همینو گفته ، یعنی گفته ؛
قایقها خراب شده بودند و ابزار جهت یابی خوب کار نمیکر ده .
اینقد بدم میاد از کسایی که اصلا به حرفهای طر ف مقابلشون گوش نمیدن و فقط منتظرن زودتر تموم بشه تا ببتونن حرف خودشونو بزنن!!!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
حتما تو فکر می کنی خلیج فارس به اندازه یک استخر بزرگ هستش وراحت می تونند سوخت گیری کنند خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
عوامل موساد یا نوکران وهابی آنان در آن شرایط میخواستند توافق هسته ای بشکست بینجامد. که با درایت سپاه پاسدران انقلاب اسلامی و دستگاه دیپلماسی آخرین تیر آنان در این مسیر هم کار ساز نشد.( وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ)آل عمران-54
آخرین اخبار