پناهجویان اتحادیه اروپا ظرف یک سال دو برابر شده‌اند

شمار پناهجویان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال 2015 نسبت به سال قبل از آن بیش از دو برابر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، اداره آمار اتحادیه اروپا (یورو استات)، در گزارشی ضمن اعلام این خبر افزود، سوری‌ها، افغان‌ها و عراقی‌ها بیشترین متقاضیان پناهجویی به کشورهای اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، تعداد سوری‌های متقاضی پناهجویی به اتحادیه اروپا در سال گذشته میلادی حدود 363 هزار نفر شده که دو برابر سال قبل از آن است؛ تعداد افغان‌ها با افزایش 4 برابری به حدود 178 هزار نفر و شمار پناهجویان عراقی 7 برابر شده و به حدود 122 هزار نفر رسیده است.

در سال 2015، بیشترین درخواست پناهجویی به آلمان و حدود 442 هزار مورد بوده است که 35 درصد همه درخواست‌ها به کشورهای اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد؛ مجارستان، سوئد، اتریش، ایتالیا و فرانسه نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

اتحادیه اروپا به دلیل رفتار ناشایست با پناهجویان خاورمیانه ای مورد انتقاد قرار گرفته است.
سلیل شِتی، دبیر کل سازمان عفو بین‌الملل، روز چهارشنبه مواضع کشورهای اروپایی در قبال بحران پناهجویان را «شرم آور» خواند و گفت: «اروپا که ثروتمند ‌ترین قاره جهان است قادر به مراعات حقوق اولیه برخی از ستمدیده‌ترین مردم جهان نیست.»

شتی ضمن درخواست ایجاد مسیرهای امن و قانونی برای پناهجویان عازم اروپا گفت که نحوه رفتار با آنان (پناهجویان) باید به صورت رسیدگی موردی به پروندشان باشد نه آنکه مشمول «مجازات جمعی» قرار بگیرند.

گفتنی است برخی از 26 کشور حوزه شنگن تمهیدات کنترل مرزی را در پاسخ به موج بی‌سابقه پناهجویان از سر گرفته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار