واشینگتن‌پست: کماندوهای افغان مسئول مقابله با تروریست‌ها

واشینگتن‌پست با انتشار گزارشی کماندوهای افغان را مسئول مبارزه با طالبان عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت واشینگتن‌پست در گزارشی نیروهای کماندوهای افغان را مسئول نجات کشورشان از چنگال گروه‌های تروریستی عنوان کرد. در این گزارش آمده است: از سال 2001  که گروه تروریستی طالبان قدرت خود را در افغانستان از دست داد، آمریکا 35 میلیارد دلار در حمایت از این کشور هزینه کرده است. با این حال ارتش افغان همواره به دلیل ناکارآمد بودن و نداشتن یک شبکه ثابت کنترل و فرماندهی، مورد انتقاد بوده است.

علیرغم تمام نگرانی‌ها، مقامات افغانستان و آمریکا باور دارند یگان‌های ویژه و نیروهای کماندوی افغان قادر به مقابله با طالبان و حفاظت از مردم وحشت‌زده این کشور هستند.

یک مقام نظامی آمریکا نیز در این خصوص اعلام کرد یگان‌های ویژه از وخیم شدن اوضاع جلوگیری می‌کنند؛ اما تکیه ارتش افغانستان بر نیروهای کماندو بحث برانگیز است. همچنین اختلاف نظر زیادی درخصوص نحوه استقرار کارآمد نیروهای ویژه وجود دارد. در سال جاری 320 هزار سرباز و نیروی پلیس در شرایط بسیار وخیمی قرار داشتند.

اطلاعات افغانستان تعداد عناصر طالبان را بین 45 تا 65 هزار نفر تخمین زده است. موضوع این است که طالبان تنها مشکل موجود نیست. گروه تروریستی داعش نیز برای ایجاد پایگاهی در این کشور در تلاش است. نیروهای امنیتی افغانستان نیز درگیر جدال‌های خونینی برای مقابله با تجارت میلیاردی تریاک در این کشور هستند.

«باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا بهار گذشته نیروهای این کشور را از افغانستان خارج کرد. از آن زمان طالبان چندین بار به نیروهای افغان پیروز شده است. اواخر ماه سپتامبر نیز طالبان به یکی از شهرهای اصلی افغانستان -قندوز- تسلط یافت. البته چند روز پس از آن نیروهای کماندو راه بازگشت خود به شهر را یافتند.

نیروهای کماندو در بازپس‌گیری منطقه بدخشان نیز نقشی اساسی ایفا کردند. یک سخنگوی ارتش افغانستان اعلام کرد: «ما بدون کمک کماندوها هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار