از تولید مواد غذایی حلال تا حمایت بانکی از تجار

فعالان اقتصادی ایران و لهستان با هدف توسعه تجارت ظرفیت ها و زمینه های مشترک همکاری از تولید مواد غذایی حلال تا حمایت بانکی از تجار را در دومین همایش مشترک اقتصادی تجاری خراسان رضوی و لهستان بررسی کردند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی در دومین همایش مشترک اقتصادی خراسان رضوی و جمهوری لهستان به عمده ترین مسائل مطرح شده در دیدارهای فعالان اقتصادی دو کشور در بازدید از واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و گفت: حمایت بانکهای طرفین از فعالیت اقتصادی، همکاری در زمینه کشاورزی،‌ ماشین آلات،‌ تولید انواع بذر، سموم کشاورزی، نهالستان و تحقیق و پژوهش، تولید انرژی برق از باد، تولید قطعات اتومبیل و تجهیزات خورشیدی، و مبادله شیشه و مواد اولیه آن و آجر نسوز از موارد مورد توافق طرفین است.

محمد مهدی مروج الشریعه همچنین مبادله زغال سنگ، سرمایه گذاری در تولید آبمیوه و رب گوجه فرنگی، صنعت نساجی و تولید محصولات چرمی، تولید بیسکویت رژیمی و محصولات پاک و سالم،‌ خرید قوطی و بسته بندی و انواع صنایع و ماشین‌آلات بسته بندی، مبادلات مواد اولیه غذایی، تولید پودر شیر و مبادله گوشت گوسفند و گوساله و بوقلمون و مرغ حلال، همکاری در زمینه صادرات زعفران و بازاریابی آن در اروپا، احداث سیلوی گندم، خرید کشنده حمل و نقل سیلندر گاز مایع را از دیگر زمینه های مشترک همکاری میان دو کشور برشمرد.

در این همایش همچنین رئیس نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور به تاریخچه روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: لهستان اولین هدف اقتصادی است که ایران برای توسعه تعاملات خود درنظر گرفته است.

مهدی ارباب خالص با بیان اینکه روابط ایران و لهستان از سال 91 وارد فاز جدیدی شده است، افزود: وزیر خارجه لهستان برای نخستین بار سه سال پیش به ایران سفر کرد و از آن روز تاکنون 13 هیات ایرانی به این کشور سفر داشته اند.

وی با بیان اینکه در این 3 سال 8 هیات تجاری لهستانی به ایران سفر کرده اند، ابراز امیدواری کرد: توسعه روابط دو کشور وارد مرحله جدیدی شود.

انتهای پیام//


برچسب ها: اقتصاد ، تجارت ، حلال ، بانک ، تجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار