4 کشته بر اثر انفجار مواد محترقه از اول اسفند تاکنون/آماده باش بیمارستان‌ها و اورژانس در چهارشنبه آخر سال

سخنگوی اورژانس کشور گفت: از ابتدای اسفند تاکنون 4 نفر فوت و 49نفر در تهران دچار آسیب شدند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص تمهیدات لازم برای چهارشنبه آخر سال گفت: 833 پایگاه شهری برای چهارشنبه آخر سال آمادگی کامل دارند، همچنین دستورالعملی مبنی بر اقدامات لازم برای این روز از سوی رئیس اورژانس کشور به تمام اورژانس‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی در مورد این دستورالعمل عنوان کرد: طبق دستورالعمل رئیس اورژانس کل کشور باید تمام آمبولانس‌ها آمادگی کامل داشته باشند، علاوه بر این در میادین و محله‌های پر تردد باید آمبولانس مستقر شود.

خالدی ادامه داد: نحوه برخورد با بیماران سوخته باید به تمام تکنسین‌های اورژانس آموزش داده شود و همچنین تمام آمبولانس‌ها جهت مداوای مصدومین احتمالی مجهز شوند، همچنین موتورلانس‌ها نیز باید برای تردد در خیابان‌های فرعی و مراکز پر ازدحام جهت کاهش زمان رسیدن به محل حادثه در اولویت قرار بگیرند.

وی همچنین عنوان کرد: تمام اورژانس بیمارستان‌ها آماده پذیرش مصدومین احتمالی هستند، ضمن این که پزشکان متخصص باید روز چهارشنبه آخر سال در اورژانس حضور و آمادگی کامل داشته باشند. تجهیزات مصرفی مورد نیاز این گونه حوادث باید در اورژانس ذخیره شود.

سخنگوی اورژانس کشور در مورد آمار فوت شدگان اظهار کرد: از ابتدای اسفند تاکنون 4 نفر فوت و 49 نفر در تهران دچار آسیب شدند.

وی افزود: آمار چهارشنبه آخر سال دو سال گذشته حاکی از فوت 19 نفر بوده است، سال گذشته نیز 10نفر در این روز فوت کرده‌اند. خوشبختانه تاکنون آمارها حاکی از روند کاهنده فوت در چهارشنبه آخر سال 94 است.

خالدی خاطر نشان کرد: از آنجایی که والدین نقش بسزایی در کاهش آسیب دیدگی فرزندانشان دارند، تنها چند ساعت فرصت دارند که تصمیم بگیرند که نوروز 95 را با شادی شروع کنند یا با حضور در مراکز درمانی سال گذشته 30 درصد از آسیب دیدگان عابرینی بودند که هیچ نقشی در حادثه نداشتند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار