انجام 30 هزار ماموریت اورژانس از ابتدای طرح امداد نوروزی/ سامانه اطلاع رسانی سلامت نوروزی افتتاح شد

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بر طبق آخرین آمار از زمان اجرای طرح سلامت نوروزی تا امروز اورژانس کشور 30 هزار ماموریت انجام داده که از این تعداد 7 هزار مورد مربوط به حوادث تصادفی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت  ظهر امروز با حضور در مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های کشور با اشاره به امکانات بهداشتی درمانی امسال اظهار داشت: خوشبختانه در نوروز 95 همه امکانات بهداشتی برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مسافران در سراسر کشور به طور کامل است و همه بیمارستان‌ها،‌ درمانگاه‌ها، و مراکز عکس برداری همچنین اورژانس کاملا فعال و آماده خدمت رسانی به مردم عزیز هستند. 

وی بیان کرد: بر طبق آخرین آمار از زمان اجرای طرح سلامت نوروزی تا امروز اورژانس کشور 30 هزار ماموریت انجام داده که از این تعداد 7 هزار مورد مربوط به حوادث تصادفی است. 

معاون درمان وزارت بهداشت، با بیان افتتاح سامانه اطلاع رسانی سلامت نوروزی افزود: 6 هزار و 200 مرکز درمانی در 550 شهر کشور اطلاعات مربوط به مراکز بهداشتی درمانی، عکس برداری و خدمات تخصصی دندان‌پزشکی را در این سامانه به ثبت رسانده و هموطنان در هر شهر و نقطه‌ای از کشور با مراجعه به این سامانه می‌توانند از نزدیکترین بیمارستان،‌ درمانگاه، رادیولوژی و مرکز تخصصی دندانپزشکی آن شهر مطلع شوند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است با فرهنگ سازی تصادفات جاده‌ای کاهش یابد تا ما شاهد مرگ و میر کمتر در کشور باشیم‌. 

شایان ذکر است، از 26 اسفند تا امروز 22 هزار و 651 ماموریت به وسیله اورژانس کشور انجام شده و تعداد 64 نفر از هموطنان فوت کردند و متاسفانه تا به امروز این آمار نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است. 

باید متذکر شد، 2 هزار و 800 نفر از مسافران نوروزی به کمپ‌های نوروزی اورژانس مراجعه کرده که از این تعداد 161 نفر به علت عارضه قلبی، 110 نفر به دلیل مشکلات تنفسی و 254 نفر در خصوص مشکلات داخلی به همکاران ما مراجعه کردند. 

اورژانس کشور 4 هزار و 455 مورد تصادفی را تاکنون در سطح کشور جابجا کردند و 7 هزار و 189 مورد مربوط به فوریت‌های غیر تصادفی است. 

گفتنی است،‌ 25 درصد ماموریت اورژانس مربوط به تصادفات است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار