رشد بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

بهای نفت و طلا به واسطه کاهش ذخایر نفتی آمریکا و سیاست‌های فدرال رزرو این کشور افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «رویترز»؛ بهای جهانی نفت به دنبال انتشار گزارش ذخایر نفت خام منطقه کوشینگ اکلاهما، حدود یک درصد افزایش یافت.

بر این اساس کاهش حجم ذخایر نفت کوشینگ اکلاهما مهم‌ترین دلیل افزایش بهای نفت در آغازین روزهای هفته جاری عنوان شده است. از سوی دیگر افزایش شاخص بورس کالا در کشورهای بزرگ اقتصادی همچون چین و آمریکا از دیگر دلایل افزایش بهای نفت است.

در همین حال، بهای نفت دریای برنت برای تحویل در ماه می با 34 سنت افزایش به 41 دلار و 54 سنت رسید، ضمن اینکه هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با 10 سنت افزایش 41 دلار و 62 سنت معامله شد.

سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره در اوایل ماه آوریل موجب افزایش بهای طلا شد. از سوی دیگر تصمیمات فدرال رزرو امریکا درباره افزایش دومرحله‌ای نرخ بهره تا پایان سال جاری میلادی به رشد ارزش دلار در برابر یورو منجر شد و همین امر عاملی برای قوت گرفت بهای فلز زرد گردید.

در بازار فلزات گرانبها، هر اونس طلا برای تحویل در ماه آوریل با یک دلار و 24 سنت افزایش 1251 دلار معامله شد. بهای امروز فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته حدود 22 دلار و 60 سنت و نسبت به یک سال گذشته 66 دلار و 20 سنت افزایش یافت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار