دست کم 70 کشته و 300 زخمی در انفجار انتحاری لاهور پاکستان/ طالبان مسئولیت حادثه را برعهده گرفت

بر اثر انفجار بمبی در لاهور پاکستان دست کم 370 نفر کشته و زخمی شدند که بیشتر قربانیان و زنان و کودکان هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز،  امروز بر اثر حمله انتحاری در شهر لاهور در شرق پاکستان دست کم 70 نفر جان خود را از دست دادند و 300 نفر نیز زخمی شدند. منابع امدادی و پلیس در پاکستان گفته‌اند که بیشتر قربانیان این حادثه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
 
شبکه المیادین در خبری فوری از افزایش تعداد کشته ها به 70 نفر و زخمی ها به 300 نفر خبر داد.


بر اساس گزارش رویترز این حمله انتحاری در پارکینگ مجاور پارک گلستان اقبال در نزدیکی یکی از خروجی‌های این پارک روی داده و محل انفجار تنها چند قدم تا زمین بازی کودکان فاصله داشته است.

پیشتر مستنصر فیروز، سرپرست پلیس این ناحیه، در گفته‌وگو با رویترز ضمن تأیید کشته شدن ۳۸ تن در این انفجار انتحاری گفت  که بیش از یکصد تن نیز در این انفجار زخمی شده‌اند.

او در ادامه افزود: بیشتر کشته‌ها و مجروحان این حادثه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

نکته مهم درخصوص انفجار امشب در لاهور این است که این انفجار همزمان با مراسم چهلم فردی به نام 'ممتاز قادری' رخ داده است. 

'ممتاز قادری' یک نفر از نیروهای افراطی سابق یگان ویژه پاکستان به جرم قتل 'سلمان تاثیر' فرماندار ایالت پنجاب، اسفند ماه سال گذشته به دار آویخته شد. 

'ممتاز قادری' که خود جزو گروه محافظ حکمران وقت ایالت پنجاب بود، در روز 14 دی 1389 در شهر اسلام آباد سلمان تاثیر را به رگبار بست و وی را در دم کشت. 

بسیاری از گروه های افراطی در پاکستان به شدت به اعدام ممتاز قادری واکنش نشان دادند. امروز و همزمان با مراسم چهلم ممتاز قادری، پایتخت پاکستان از صبح امروز فضایی کلاملا امنیتی به خود گرفته است. 

تمام مسیرهای منتهی به 'منطقه قرمز' پایتخت که ساختمان های مهم دولتی ، کاخ نخست وزیر و ریاست جمهوری، ساختمان مجلس، قوه قضاییه، وزارتخانه ها و منطقه دیپلمات نشین اسلام آباد در این محدود قرار گرفته است، با استفاده از کانتینرهای 12 متری و موانع بزرگ آهنی مسدود شده و تعداد زیادی از نیروهای گارد ویژه امنیتی مجهز به لباس های ضدشورش در بسیار از خیابان ها، میدان ها و تقاطع های اسلام آباد مستقر شده اند. 

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز گزارش داد گروه "جماعت الاحرار،" وابسته به طالبان مسئولیت این انفجار تروریستی را بر عهده گرفته است. احسان الله احسان گفت: مسیحیان هدف این حمله بوده اند. وی همچنین گفت: ما می خواهیم به نواز شریف( نخست وزیر) این پیام را بدهیم که ما وارد لاهور شده ایم. او می تواند هر کاری که می خواهد بکند؛ اما نمی تواند ما را متوقف کند. مبارزان  ما به این حملات ادامه می دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
بهتر بود اسمش را میگذاشتند خرستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
عاقبت هر کشوری که در آن کشور تروریستها زندگی کنند و مسوولان آن کشور با اطلاع از وجود آنها عکسالعمل جدی برای مبارزه با آنها نشان ندهد همین است که درپاکستان دیدیم. و یا کشوری که خود سران آن کشور حامیان اصلی تروریست وکشورش آموزشگاه نظامی و فنون تروریستی است عاقبتی خیلی دردناک درانتظارش هست همانطور که در چند مدت اخیر شاهد شروع حملات تروریستی در ترکیه بودیم ومطمئن باشید هنوز ضربات سختتر و شدیدتری منتظر ترکیه و کشورهای غربی و عربی و عاقبت در آمریکا باشیم تروریست از خوی انسانی دور است و خوی حیوانی درنده وسگ هار دارد که به هیچ کس رحم نمیکند حتی حامیانش. این حادثه تروریستی درپاکستان زنگ خطری جدی هست برای پاکستان برای انجام اقدام جدی علیه تروریست. وهمچنين ترکیه و دولتمردان ترکیه باید از اقدامات تروریستی و چندی قبل کشورشان که موجب به خاک وخون کشیدن دهها انسان بیگناه شد درس بگیرند و موضع خود را در قبال تروریست و دفاع و حمایت از آنها عوض کنند و این اتخاذ مواضع برای همه کشورهای حامی تروریسم صدق می کند. انشاالله روزهایی دراینده نه چندان دور شاهد جهانی عاری از جنگ و خونریزی و کشتار انسانهاي بیگناه توسط تروریستها باشیم و تروریستی وجود نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
القاعده ،طالبان پاکستان وحزب مجاهدین خلق حزب سوسیالیس کومونیست هند سعی دارند جنگی بین شیعه وسنی ومسیحی راه اندازی کونند تا جعمیت وقدرت آنها ضعیف شوند تا این حزب های پلیدیها وزشتی ها شیاطین ها بدیها قدرت بگیرند تا ظلم وستم در کشورهای هند پاکستان راه اندازی کونند،حتی در کشور جمهوری خلق چین حزب های بد می باشد
Germany
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۵
پاکستان حامی طالبان و عربستان وهابی
بممممممممب
پاکستان یعنی بمب
آخرین اخبار