آصفری مطرح کرد

غرب تنها برنده درگیری میان ارمنستان و آذربایجان/ کشورهای همسایه میانجیگری کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه فروگذار نخواهد کرد.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در گفتگو باخبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با درگیری‌های بوجود آمده در منطقه قره‌باغ میان ارمنستان و آذربایجان گفت: در زمان فعلی منطقه غرب آسیا بیش از هر زمان دیگر نیازمند ثبات و امنیت است و دود هرگونه اختلاف و درگیری در منطقه به چشم کشورهای همسایه هم خواهد رفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نفع درگیری بین این دو کشور برای کشورهای غربی است،‌ گفت: کشورهای همسایه باید تلاش کنند با میانجی‌گری اختلافات بوجود آمده را حل کنند تا روابط بین این دو کشور عادی سازی شود.

آصفری در ادامه تصریح کرد: ارمنستان و آذربایجان با وجود روابط دیرینه و مشترکات زیادی که با هم دارند باید هر چه زودتر به این درگیری و اختلافات پایان داده و از آسیب رساندن به مردم بیگناه جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: امروز دوران جنگ و تخاصم به پایان رسیده و دوران گفتگو و مذاکره است. جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که از نقش تاثیرگذار خود برای میانجی‌گری و پایان دادن به این اختلافات استفاده کرده و به خروج از بحران کمک کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه فروگذار نخواهد کرد. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: مجلس ، نمایندگان ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار