اذعان روزنامه صهیونیستی:

قلب داعش را محور سوریه-ایران-روسیه از کار می‌اندازد؛ نه نیروهای مورد حمایت غرب

جروزالم پست به کارآمدی ائتلاف روسیه، ایران و سوریه در مبارزه با داعش اذعان کرد.

قلب داعش را محور سوریه-ایران-روسیه از کار می‌اندازد؛ نه نیروهای مورد حمایت غرببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: با فرار گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره از مناطق تحت اشغال خود، به احتمال فراوان، نیروهای زمینی ارتش سوریه که از پشتیبانی هوایی جنگنده‌های روسیه و پوشش زمینی نیروهای ایرانی و حزب‌الله برخوردارند، کنترل این مناطق را در دست خواهند گرفت.  

حملات هوایی ائتلاف آمریکایی و حملات گاه‌ به‌ گاه نیروهای ویژه برای بازپس گیری این مناطق از تروریست‌ها کافی نیست. از سوی دیگر، ناتوانی شورشیان تحت‌تعلیم ارتش آمریکا در این نبردها بیانگر این است که ائتلاف آمریکایی غیر از نیروهای کُرد، بازوی دیگری برای مبارزه با تروریست‌ها ندارد.

در این گزارش همچنین آمده است: کارشناسان مسائل خاورمیانه معتقدند پشتیبانی مسکو از ارتش سوریه به نفع بشار اسد، [رئیس‌جمهور] سوریه، تمام شده است. «جاشوا لندیس،» کارشناس مسائل سوریه و رئیس «مرکز مطالعات خاورمیانه،» در گفتگو با جروزالم پست اظهار داشت: این‌روزها، تنها دو ارتش هستند که در موقعیت بازپس‌گیری استان شرقی «دیرالزور» از تروریست‌ها قرار دارند؛ نیروهای کُرد تحت حمایت آمریکا و ارتش سوریه. این در حالی است که حزب اتحاد دموکراتیک شروطی را برای بازپس‌گیری استان‌های «رقه» و «دیرالزور» تعیین کرده است. 

لندیس همچنین افزود: اسد به‌تازگی از برنامه ارتش سوریه برای بازپس‌گیری هردو شهر رقه و دیرالزور، مراکز استان‌های رقه و دیروالزور، خبر داده است. این در حالی است نیروهای سوریه برای تحقق این امر به پشتیبانی نیاز دارند. از سوی دیگر، [تروریست‌های] تحت حمایت عربستان و ترکیه نیز به تازگی [با نقض آتش‌بس]، حملات خود را علیه نیروهای [دولتی سوریه] افزایش داده‌اند. وی همچنین اظهار داشت واشینگتن علی‌رغم [ادعای] مبارزه با داعش، در درگیری میان تروریست‌ها و ارتش سوریه دخالتی نمی‌کند و تنها نظاره‌گر نبرد این دوگروه است. 




انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار