مهدی سنایی از مذاکرات جدی تهران و مسکو برای احداث کانال کشتیرانی از دریای خزر به خلیج فارس خبر داد.

مذاکرات جدی ایران و روسیه درباره احداث کانال کشتیرانی دریای خزر به خلیج فارس/ کانال سوئز را دور می‌زنیم!!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، مهدی سنایی، -سفیر ایران در روسیه - دیروز در جمع دانشجویان در سنت‌پترزبورگ تائید کرد: مسکو و تهران در حال مذاکره برای حفر کانال کشتیرانی از دریای خزر به خلیج فارس هستند.

سناعی بدون اشاره به جزئیات این طرح افزود: هرگونه کانالی که این دو دریا را به هم متصل کند باید از خاک ایران عبور کند. بله، این موضوع مورد بحث قرار گرفته است.

دریای خزر بزرگترین دریاچه جهان است که 7 هزار کیلومتر خط ساحلی با ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان دارد.

به گفته سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، این کشور، جمهوری آذربایجان و ایران، روز پنجشنبه توافق کردند که مذاکرات را درباره کریدور حمل و نقل شمال - جنوب تسریع بخشند.

 بخشی از این کریدور در امتداد ساحل غربی دریای خزر از روسیه به ایران از طریق جمهوری آذربایجان قرار خواهد داشت.

انتظار می‌رود کریدور شمال – جنوب زمان حمل و نقل محموله‌ها از هند به آسیای مرکزی و روسیه را کاهش دهد.

در حال حاضر، حدود 40 روز طول می‌کشد تا یک کشتی، کالاها را از بمبئیِ هند به مسکو برساند اما این کریدور این زمان را به 14 روز کاهش خواهد داد. این کریدور همچنین کانال سوئز را که عوارضی گران اخذ می‌کند دور می‌زند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۹:۳۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
سطح دریای خزر ۲۸ متر از سطح اب خلیج فارس پایین تر هست و اگر این کانال حفر بشه و ۱۰۰ ها شهر و روستا در اطراف دریای خزر زیر آب میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۷ تير ۱۳۹۷
از نظر فنی با توجه به کانال پاناما کارشناسان امکان انرا تائید کرده اند اما احتمالا محیط زیست به خاطر نفوذ اب شور به انهای زیر زمینی نظر مساعد نمی دهد. اما اگر این پروژه عملی شود روسیه ترکمنستان اذربایجان و قزاقستان به خلیج فارس متصل میشوند و احتمالا کشورهای قرقیزستان و ازبکستان و گرجستان با واسط کشورهای دیگر از این ابراه استفاده میکنند.ثانیا در مسر علاوه بر امکان ماهیگیری می توان دستگاهای تولید اب شیرین را نصب نمود. و گردشکری رونق میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
از نظر فنی هم مشکل داره دریای مازندران نسبت به آب های آزاد ۲۰ متر پایین تره،با این کانال ممکنه شهرای ساحلی زیر آب برن
Iran (Islamic Republic of)
Javad
۰۱:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۷
خیلی خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
خیلی عالیه که 14 روز از زمان سفرهای تجاری کاهش پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
خیلی عالیه که 14 روز از زمان سفرهای تجاری کاهش پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
درود بر روسیه زنده باد بزرگمردان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
درود بر ایران اسلامی خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
اگه این کانال از جنس بتن باشه و آب به خاک مناطق نرسه میشه از شوری خاک و آب مناطق جلوگیری کرد ضمن اینکه با توجه به رطوبت بالای آب دریا باعث افزایش نزولات جوی خواهد شد و مشکل کم آب در مناطق مرکزی به کلی مرتفع خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
اگه این کانال از جنس بتن باشه و آب به خاک مناطق نرسه میشه از شوری خاک و آب مناطق جلوگیری کرد ضمن اینکه با توجه به رطوبت بالای آب دریا باعث افزایش نزولات جوی خواهد شد و مشکل کم آب در مناطق مرکزی به کلی مرتفع خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۴۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
اگه این طرح اجرا بشه من پرایدمو میندازم تو رود خونه اب ببرش ..تازه پسر همسایمون هم میخاد پژو ۴۰۵ شو بندازه اب ببرش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
طرح خوبيه
امیدوارم که این طرح عملی بشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۷ دی ۱۳۹۶
خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
شیر سنگی
۱۲:۰۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۶
این پروژه واقعا هوشمندانه است. اون دانشمندهایی که این طرح را اشتباه می دانند در اشتباه هستند و نمی دانند که اگه رودخانه از ان مسیر رد شه عقربها منقرض میشن .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۱۶ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
سلام حتما که نباید وصلش کنید کانال میتونه احداث بشه ولی به خزر وصل نباشه با این کار مشکل اختلاف ارتفاع حل میشه تمام کشورهایی هم که از طریق خلیج فارس با ایران همسایه هستند هم میتونن از خزر بارگیری کنند یک مسیر رو تو خشکی طی کنن با استفاده از سامانه باربری ایرانی برسن به کانال اونجا تخلیه کنن با کشتی های ایرانی مسیرشون رو تا خلیج فارس طی کنند اینجوری خیلی اقتصادی تره محیط ریست هم خراب نمیشه .
:))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
جریان آب راکت اقیانوسی رو وسط ایران چیکار کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
M.R
۱۶:۰۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
طرح بسیار عالی و منطقی هست به دلیل بحران ابی که در تمامی مناطق کویری کشور وجود داره و مهاجرت به شهرها اونم نه هر شهری منطقی اینکه به شهرها ی پر اب شمالی یا غربی مهاجرت انجام میشه به مرور زمان که در جوابیه دوستانی که بحث امنیت کشور رو در نظر گرفتن با خالی از سنکه شدن این مناطق خیلی اوضاع بدتر میشه.با توجه به مسایل فنی ساخت و هزینه و اینکه در اجرای دقیق طرح که داستانهای خاص خودش رو داره .اگر تمام موارد فنی و مشارکت و هزینه و دقت در کل طرح درست دقیق انجام بشه.جلوگیری از مهاجرت.تغییر اب هوایی مناطق حاشیه ای طرح .دریافت درآمدی ترانزیت کالا.جهانگرد ی و توریسم.و مهم تر از همه نیاز دو کشور پر جمعیت هند و روسیه به ترانزیت کالا و سایر کشورهای تابع این دو کشور از نظر .امنیتی و تجاری و سایر موارد ذکر نشده تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت
آخرین اخبار