کشته و زخمی شدن ۴۸ تروریست در عملیات‌های نظامی

وزارت دفاع اعلام کرده که در نتیجه عملیات‌های تعرضی و تهاجمی نیروهای امنیتی چهل و هشت تن از تروریستان کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،این وزارت می‌‌افزاید، این عملیات‌ها که به منظور حفاظت از جان و مال مردم و هم‌چنین سرکوب تروریستان در ولایت های ننگرهار، لغمان، کابل، پکتیا، کندهار، بادغیس، بغلان، بلخ، جوزجان، فاریاب، کندز و هلمند راه‌اندازی شده بود، در آن چهل و یک تروریست کشته و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند. به گفته وزارت دفاع، در این عملیات‌ها هفت تروریست دیگر بازداشت شده‌اند.

وزارت دفاع می‌گوید که در جریان این عملیات‌ها در ولسوالی‌های غورک ولایت کندهار و آقچه ولایت جوزجان دو تن از فرماندهان گروه تروریستی طالبان نیز کشته و بازداشت شده‌اند. به گفته وزارت دفاع، غلام‌سخی از فرماندهان محلی طالبان در ولسوالی غورک در نتیجه عملیات نیروهای توپچی به قتل رسیده است.
وزارت دفاع می‌گوید که در عملیات هوایی نیروهای امنیتی که در مربوطات ولسوالی‌‌های اچین، مهمند دره و غنی‌خیل ولایت ننگرهار و زرمت ولایت پکتیا بیست و پنج تروریست به شمول شش عضو گروه داعش نیز به قتل رسیده‌اند.

هم‌چنین در عملیات مشابه در ولسوالی‌های دشت‌ارچی، امام صاحب و مرکز ولایت کندز، دندغوری و دندشهاب‌الدین ولایت بغلان نیز سیزده تروریست کشته شده‌اند.

وزارت دفاع از شهادت پنج عضو نیروهای اردوی ملی نیز خبر داده است. این وزارت گفته که این سربازان در جریان نبرد علیه تروریستان داخلی و خارجی به شهادت رسیده‌اند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار