سفر مرکل به ترکیه باهدف حل بحران پناهجویان

صدراعظم آلمان و هیئتی از مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا برای بررسی توافق استرداد پناهجویان، به ترکیه سفر می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ «آنگلا مرکل،» صدراعظم آلمان، و جمعی از مقامات بلندپایه اتحادیه اروپا باهدف افزایش تلاش‌ها برای اجرای هر چه بهتر توافق استرداد پناهجویان، به ترکیه سفر می‌کنند. مرکل در نظر دارد امروز از اردوگاه آوارگان سوری در قاضیان تپ (مرز ترکیه و سوریه) بازدید کنند.

بنا بر توافق اخیر اتحادیه اروپا و ترکیه، پناه‌جویانی که به یونان مهاجرت می‌کنند، در صورتی که با درخواست پناهندگی آن‌ها موافقت نشود به ترکیه بازگردانده می‌شوند و در مقابل یک پناه‌جوی سوری دیگر از اردوگاه ترکیه به اروپا اعزام می‌شود. این در حالی است که گروه‌های حامی حقوق بشر اعلام کرده‌اند ترکیه کشور امنی برای پناه‌جویانی که بازگردانده می‌شوند، نیستند.

بر این اساس، در صورتی که ترکیه این توافق را بپذیرد اتحادیه اروپا نیز محدودیت‌های صدور روادید برای شهروندان ترک را لغو می‌کند.

در حالی که انتظار می‌رود موضوع لغو روادید نیز در این دیدار مورد مذاکره قرار گیرد، احمد داوود اغلو -- نخست‌وزیر ترکیه – تهدید کرده که در صورتی که پیشرفتی درزمینهٔ استرداد مهاجرین صورت نگیرد، کشورش به این توافق پایبند نخواهد بود.

ترکیه در حال حاضر میزبان بیش از 2 میلیون و 700 هزار پناهنده سوری است که هزینه‌ای بالغ‌بر 10 میلیارد دلار برای ترکیه بجا می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار