پیروز بخت در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران:

عرضه بنزین غیراستاندارد در یکی از جایگاه های سوخت/ ژلاتین های وارداتی اصالت سنجی نشده‌اند

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: نمونه برداری هایی از پالایشگاه ها و جایگاه های تهران انجام شده و تنها در یک مورد میزان بنزن بالاتر بوده است.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص گزارش عملکرد وضعیت بنزین کشور گفت: کار نمونه گیری بنزین در 8 کلان شهر اصلی صورت گرفته و بخش عظیمی از آن ها در آزمایشگاه بندرعباس سازمان استاندارد در حال بررسی است و تا پایان اردیبهشت ماه نتایج نهایی آن اعلام می شود.

وی در ادامه افزود: نمونه برداری هایی که از پالایشگاه ها و جایگاه های تهران انجام شده و نتایج مطلوبی از نظر گوگرد و هیدروکربن ها حاصل شده و تنها در یک مورد بطور مختصر میزان بنزن بالاتر بوده که البته نگران کننده نیست و در بقیه موارد نیز کیفیت در سطح استاندارد قرار داشته است.

پیروزبخت همچنین اظهار داشت: نتایج آزمایش ها به محض آماده شدن اعلام خواهد شد و در صورت وجود مشکل، مسئله مورد نظر را به وزارت نفت و کمیته مربوطه برای ریشه یابی ارائه می دهیم.

*** تاکنونی موردی از ژلاتین های وارداتی به سازمان استاندارد ارجاع نشده

نیره پیروز بخت در مورد ادعای واردات ژلاتین با منشا خوکی نیز اذعان داشت:اصالت سنجی ژلاتین در صورت ابهام گمرک انجام می شود که تاکنون موردی ابلاغ نشده است.

وی همچنین عنوان کرد:اصالت سنجی حلال بودن مواد غذایی به سازمان استانداردمربوط می شود و در حال حاضر زیر نظر نماینده ولی فقیه بحث حلال را پیش می بریم و در این حوزه پیش بینی هایی شده و باید در خصوص اصالت سنجی فعالیت هایی صورت پذیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
لطفا از این همه جنس بنجل و کاملا غیر استاندارد چینی که از مبادی رسمی و جلوی چشم سازمان استاندارد و گمرک وارد کشور میشن هم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
شما مگر خانم به داد مردم كلان شهر ها برسي متشكريم احسن بر شما كه اخلاق حرفه اي را رعايت مي كني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
در مورد بهداشت غذایی سازمان استاندارد بسیار کم کاری کرده.
Netherlands
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
این خانم خیلی چیزها رو در مورد استاندارد استتار کرده تا حالا! لقب ستار رو باید بهش داد!
آخرین اخبار