کمبود سرانه‌های بهداشتی و درمانی در منطقه 20/ ساماندهی بافت‌های فرسوده در اطراف حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 گفت: کمبود‌ سرانه‌های بهداشتی و درمانی یکی از مشکلات منطقه 20 محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛جعفر شربیانی دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 در دویست و پنجاه چهارمین جلسه علنی شورای شهر با بیان این‌که این منطقه جنوبی‌ترین منطقه شهر تهران بوده  و بیش از 23 کیلومتر مساحت داخل محدوده شهری دارد،اظهار داشت: این منطقه 7 ناحیه،20 محله و 26 روستا دارد و از شمال با منطقه 15و16 همسایه است.

وی با بیان این که سابقه تاریخی منطقه 20 به 6 هزار سال گذشته باز می‌گردد، افزود: این منطقه 400 هزار نفر ساکن ثابت و یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت شناور دارد و همچنین دارای ابنیه‌های تاریخی فراوان و مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 با بیان این‌که در ایام انقلاب و هشت سال دفاع مقدس منطقه 20 1735 شهید را به کشور تقدیم کرده است، تصریح کرد: این منطقه در محله جوانمرد قصاب پذیرای اولین انتخابات در خصوص شورایاری‌ها بوده است.

شریبانی با تاکید بر این‌که در منطقه 20 مجمع مشورتی برای شورایاری‌های محله برگزار و همچنین جلسات به صورت رسمی ادامه دارد، یادآور شد: در سال گذشته بیش از 7 پروژه در این منطقه احداث شد که متولی همه آن‌ها شهرداری منطقه 20 بوده است.

وی به پل سه راه تقی آباد که محل تردد یک میلیون مسافر از تهران به ورامین است اشاره کرد و گفت: این پل هر چه سریع‌تر باید مورد تایید قرار بگیرد چرا که بیش از 4 ماه از تعطیلی کارگاه این پل می‌گذرد.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 با بیان این‌که سالها است که از زمان ساخت مجموعه  تفریحی و فرهنگی و تجاری مجتمع طغرل می‌گذرد، تصریح کرد: برای تکمیل و اجرایی کردن این پروژه بحث تملک و تطبیق اعتبار مالی نیاز است.

شریبانی با تاکید بر این‌که بافت فرسوده یکی از مشکلات مهم منطقه 20 محسوب می‌شود، یادآور شد: شهردار قبلی اهتمام ویژه‌ای نسبت به گوشه و کنار این منطقه داشته اما با توجه به  نیازهای مالی و وضعیت اقتصادی نتوانستند آن را تکمیل کنند به همین دلیل نیازمند کمک‌های شهرداری تهران برای تکمیل بافت فرسوده هستیم.

وی به فرسوده بودن بافت محلات پیرامون حرم عبدالعظیم حسنی(ع) اشاره کرد و افزود: بهسازی و بازسازی این حرم باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و ما از شورا که ارتباط نزدیک‌تری با دولت دارد تقاضا داریم هر چه سریع‌تر نسبت به  تخصیص بودجه برای ساماندهی بافت‌های فرسوده اقدام کند.

شریبانی ادامه داد: 25 سال است که در بحث بافت‌های فرسوده برخی از زمین‌ها خالی مانده و معضلات امنیتی و اجتماعی را برای این منطقه به دنبال داشته است به همین منظور باید مشکلات امنیتی را هر چه سریع‌تر حل کنیم.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 با بیان این‌که حرم عبدالعظیم حسنی(ع) سالانه بیش از هشت میلیون زائر دارد، گفت: این منطقه نیازمند یک زائر سرا و هتل بوده تا بتواند نیازهای زائران را تامین کند.

شریبانی اضافه کرد: در خصوص احداث هتل اقداماتی صورت گرفته اما به سرانجام نرسیده به همین دلیل برای تکمیل این پروژه‌ها نیازمند اعتبارات هستیم.

وی با تاکید بر این‌که در منطقه 20 صنایع آلاینده‌ای مانند روغن نباتی ورامین، سیمان تهران، گاراژ‌ها و بنگاه‌های متروکه وجود دارد، تصریح کرد: در خصوص رفع این مشکلات باید اقداماتی برای ساماندهی انجام شود.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 به عدم وجود پارکینگ‌های طبقاتی در این منطقه  اشاره کرد و گفت: نبود پارکینگ طبقاتی در منطقه 20 یکی از معضلات این منطقه به شمار می‌رود به همین منظور با توجه به افزایش جمعیت و تردد زیاد در این منطقه باید در خصوص احداث پارکینگ طبقاتی هر چه سریع‌تر اقدام  کنیم.

شریبانی با بیان این‌که منطقه 20 تنها یک بیمارستان دارد، تاکید کرد: منطقه 20 با کمبود سرانه‌های بهداشتی و درمانی روبرو بوده چرا که تنها منطقه 20 بیمارستان فیروز آبادی را دارد که اگر در طول روز سری به این بیمارستان و اورژانس آن بزنیم شباهت زیادی به بیمارستان‌های جنگی دارد.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 اضافه کرد: در منطقه 20 روزانه بیماران زیادی به بیمارستان فیروزآبادی مراجعه می‌کند به همین دلیل در خصوص احداث بیمارستان جدیدی برای این منطقه هر چه سریع‌تر باید اقداماتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: منطقه 20 در خصوص سرانه‌های بهداشتی و درمانی در سختی‌های فراوانی هستیم چرا که در شمال شهر بیمارستان‌های زیادی وجود دارد اما در منطقه 15،16،17،18،19،20 تنها 6 بیمارستان  به بیماران خدمات رسانی انجام می‌دهند.

شریبانی بر امنیت در جنوب تهران که یک مشکل بسیار مهم است اشاره کرد و گفت: اگر به مشکلات امنیتی این منطقه توجه نشود بدون شک شاهد هرندی دوم و سوم خواهیم بود و همچنین در این منطقه چشمه علی، بهشتی و علائی با مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و امنیتی بسیاری روبرو هستند.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 20  با بیان این‌که منطقه 20 به عنوان یک شهرستان محسوب می‌شود ،تصریح کرد: اما یک پلیس مستقل ندارد و زیر و نظر پایگاه نهم کار می‌کند به همین منظور در این منطقه عدم نیروی امنیتی را شاهد هستیم.

شریبانی بر کانال سرخه حصار که فاضلاب تهران را به ری می‌آورد اشاره کرد و افزود: اگر یک تصفیه سطحی از این فاضلاب داشته باشیم می‌توان آب را در اختیار شهروندان قرار داد به همین منظور پیگیری‌هایی در خصوص آب‌های تهران باید انجام شود تا  این امر تبدیل به یک فرصت شود.

شریبانی بیان کرد: در حال حاضر کانال سرخه حصار یک تهدید زیست محیطی برای منطقه 20 به حساب می‌آید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار