بیش از یك میلیون و 150 هزار نوآموز در طرح سنجش تحصیلی شرکت می کنند

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 96-95 خبر داد.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش سازمان استثنایی کشور در نشست خبری که امروز درباره طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در این سازمان برگزار شد، گفت: بررسی نشان می‌دهد که در هر جامعه حدود ۲.۵ تا ۳ درصد جمعیت دارای هوش زیر ۷۰ هستند؛ ضمن اینکه یک دهم درصد دارای مشکلات بینایی و ۶ دهم درصد نیز دارای مشکلات شنوایی هستند.

قدمی گفت: با اجرای این طرح ویژگی مخاطبان با محتوای آموزشی هماهنگ می شود که همچنین باید تعداد معلمان با توجه به نیاز افراد تنظیم گردد؛ چرا که چند معلولیتی ها نیازمند آموزگاران بیشتری هستند. 

وی در ادامه بیان کرد: برای آمادگی خدمت رسانی به این دسته از افراد از ابزاری به نام سنجش سلامت استفاده می‌شود که شامل معاینه و کنترل پزشکی است که پس از آن افراد به مرکز آموزشی مربوط هدایت می‌شوند و با توجه به نیاز افراد ابزارهای توانبخشی استفاده می‌ کنند. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت:امسال پیش‌بینی می‌کنیم نزدیک به یک میلیون و 200 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان داشته باشیم که برای سنجش اینها 850 پایگاه با 6000 پایگاه نیروی انسانی آماده شده و با وزارت بهداشت هم هماهنگ شدیم تا از خدمات پزشکان استفاده کنیم.

طرح سنجش سلامت یک سال زودتر انجام می شود 
قدمی بیان کرد: طرح سنجش سلامت باید یک سال زودتر آغاز شود؛ چرا که دورانی است که فعالیت‌های حرکتی و رفتاری در اوج است و درمان باید زودتر صورت بگیرد. این طرح نزدیک به 50 درصد بچه  های 5 سال تمام را پوشش می دهد و برای پذیرش یک میلیون و 700 نفر آماده هستیم.

وی در ادامه افزود: طرح سنجش همراه با شروع ثبت نام در مدرسه آغاز می‌ شود که به مناطق گرمسیر کشور با شرایط خاص، اجازه پذیرش نوآموزان از نیمه دوم اردیبهشت داده شده است.

قدمی درباره وضعیت نوبت دهی پایگاه گفت: خانواده ها باید با دقت زمان مورد نظر را اعلام کنند تا با مشکل مواجه نشوند و سیستم سنجش با سیستم ثبت نام متصل شده تا مجموع اطلاعات در اختیار آنها قرار گیرد. 

دیر آموزان ملزم به شرکت در کلاس های جبرانی هستند 
غفوریان معاون آموزشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: بخشی از دانش آموزان که در مدارس عادی آموزش می بینند، دیر آموزند که موضوع مداخلات آموزشی برای این دانش آموزان مطرح است،برای این دسته از افراد کلاس های جبرانی پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه گفت: آموزش والدین و تهیه محتوای آموزشی برای معلمان نیز از دیگر راهکارهای پیشنهادی است که سایر دانش آموزان با نیازهای ویژه و با محدودیت های حسی و حرکتی از خدمات آموزشی استفاده کنند، که طبق آمار نزدیک  به 33 هزار نفر در سال گذشته دیر آموز داشتیم و همین میزان هم برای امسال پیش بینی شده است. 

عظیم عراقی معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی با معرفی طرح خدمات حمایتی ویژه کودکان و دانش آموزان استثنایی گفت: در این طرح خدماتی برای توانبخشی افراد ارائه می‌ شود که بر اساس نیاز افراد کمک هزینه ای برای خرید و استفاده این ابزارها داده می شود.

وی در مورد روند شرایط پرداختی گفت: خانواده‌ها ابزارهای توانبخشی و آموزشی را برای فرزندان خود خریداری می کنند و پس از ارائه فاکتور  و تائید آن، مبلغ به خانواده ها پرداخت می‌شود که امسال سامانه ای برای اینکه این روند سریع تر عملی شود، طراحی شد . 

عظیم عراقی اظهار داشت : خانواده هایی هستند که  از ابتدا با مشکلات مالی مواجهند که ما از همان ابتدا به آنها کمک مالی می کنیم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
بینایی سنجی, سنجش قد و وزن خصوصا شناسایی کودکان کوتاه قد
آخرین اخبار