شورای امنیت ملی افغانستان خواهان تداوم عملیات علیه طالبان شد

شورای امنیت ملی افغانستان خواهان تداوم عملیات‌های نظامی به هدف سرکوب و نابودی مخالفان مسلح شده است.

شورای امنیت ملی افغانستان خواهان تداوم عملیات علیه طالبان شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دفتر ریاست جمهوری با نشرخبرنامه ای گفته است که شورای امنیت طی نشستی که به ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهور برگزار شده بود وضعیت امنیتی کشور را به بررسی گرفت.

در این جلسه وزاری سکتور دفاعی و امنیتی گزارش از وضعیت امنیتی ولایات هلمند، سرپل، قندوز، فاریاب، کنر و نورستان را به جلسه ارایه کرده اند.

شورای امنیت ملی با تقدیر از دستآورد های نیروهای دفاعی و امنیتی در این ولایات هدایات لازم را جهت تداوم عملیات ها در راستای دفع تهدیدات امنیتی و نابودی دشمن صادر کرده است.

در این نشست؛ برنامه ملی صحی نیروهای دفاعی و امنیتی مورد بحث قرار گرفته است و شورای امنیت ملی بعد از بحث های همه جانبه آن را در اصول مورد تایید قرار داده است.

شورای امنیت ملی به نهادهای ذیربط هدایت داد تا این برنامه را در روشنایی بحث های جلسه، نهایی و زمینه تطبیق آن را در اسرع وقت فراهم سازند.

ریاست جمهوری تاکید کرده است که برنامه ی ملی صحی نیروهای دفاعی و امنیتی به هدف عرضه هر چه بهتر خدمات بهداشتی، رسیدگی و تداوی به موقع مجروحین نیروهای ملی دفاعی و امنیتی و استفاده از معیارهای مدرن در فراهم سازی تسهیلات لازم صحی برای این نیروها برای اولین بار در کشور تدوین شده است.

در ادامه، شورای امنیت ملی طرزالعمل ثبت وسایط فاقد اسناد را مورد بحث قرار داده و با ابراز امتنان از نهادهای تدوین کننده این طرزالعمل، هدایت لازم را جهت تکمیل و تطبیق موثر آن به ارگانهای ذیربط صادر کرده است.

در اخیر، استراتژی ملی مبارزه علیه آلات انفجاری تعبیه شده مورد بحث قرار گرفته است.

هدف از تدوین این استراتژی ایجاد و توسعه قابلیت های پایدار و منسجم در عرصه مبارزه علیه آلات تعبیه شده می باشد که شورای امنیت ملی آن را با تعدیلات جزیی در اصول مورد تایید قرار داده و در این زمینه هدایات لازم را جهت تطبیق موثر و به موقع آن به نهادهای ذیربط کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار