یو اس اِی تودی: مدیرعامل یاهو برای ترک این شرکت 55 میلیون دلار دریافت می‌کند

مدیرعامل یاهو اعلام کرد در ازای دریافت 55 میلیون دلار حاضر به ترک این شغل است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یو اس اِی تودی در گزارشی به قلم "مت کرانتز" نوشت: شرکت بحران‌زده یاهو از پرداخت دستمزدهای کلان به مدیران ارشد خود پرده برداشت و مشخص شد "مریسا مایر،" مدیرعامل یاهو، چه برای ماندن و چه برای رفتن از این شرکت بزرگ، میلیون‌ها دلار پول دریافت می‌کند.

باوجود انتشار اخبار متعدد از سقوط درآمدهای یاهو و ناکام ماندن آن در رقابت با دیگر بزرگان حوزه آنلاین؛ "مریسا مایر" اعلام کرد حاضر است در ازای دریافت 54.9 میلیون دلار که شامل تمام حقوق و مزایای او می‌شود، از شغل خود کناره‌گیری کند. پرداخت احتمالی این مبلغ به معنای "تغییر شیوه کنترل" خواهد بود که می‌تواند فروش یاهو به شرکت دیگری را نیز در بر بگیرد.

مبلغ درخواستی "مایر" شال 3 میلیون دلار قطع همکاری، 26.324 هزار دلار باقیمانده مزایای سلامت وی، 15 هزار دلار حق بیکاری و البته 52 میلیون دلار سهام و دیگر سرمایه‌گذاری‌های وی می‌شود. البته مبالغ یاد شده فقط مربوط به زمانی می‌شود که او شغل خود را ترک کند. مایر در سال 2015، 36 میلیون دلار دستمزد گرفت و اگر قرار باشد کاهش 15 درصدی دستمزدهای یاهو در سال جدید نیز شامل حال او شود، باز هم رقم چشمگیری حقوق دریافت می‎کند که بدون شک بیشتر از 12 میلیون دلار حداکثر دستمزد سالانه تعیین شده برای مدیرعامل از سوی موسسه استاندارد اند پورز 500 است. مایر در سال 2014، 42.1 میلیون دلار دستمزد دریافت کرد که در تاریخ جامعه آماری موسسه استاندارد اند پورز بالاترین رقم پرداخت شده به یک مدیرعامل زن است.

باوجود این ارقام سرسام‌آور، سهامداران یاهو همچنان در حال زیان‌دهی هستند. یاهو سال گذشته یک سوم از ارزش سهام خود را از دست داد. هر سهم یاهو در معملات روز جمعه نیویورک 36.60 دلار تعیین شد. درآمدهای یاهو از 7.5 میلیارد دلار در سال 2014 به 4.4 میلیارد دلار در سال 2015 کاهش یافت.
همزمان با آغاز مدیرعاملی مایر در یاهو (17 ژوئن 2012) ارزش سهام این شرکت 134 درصد افزایش یافت. البته این موضوع به لطف حضور مایر رخ نداد بلکه سرمایه‌گذاری‌های پیشین یاهو در چین به ثمر نشسته بود. یاهو 15 درصد از سهام شرکت چینی "علی بابا" را در اختیار دارد که ارزش آن 30.2 میلیارد دلار تخمین زده شده است. ارزش یاهو در بازار نیز 34.7 میلیارد دلار است و نشان می‌دهد خرید سهام یاهو می‌تواند برای سرمایه‌گذاران چشم‌انداز روشنی داشته باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
خوب که چی
آخرین اخبار