تاکید امام جمعه مشهد به حفظ موضع انقلابی / با شخصیت سازش‌کارانه نمی‌شود مبارزه کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با تاکید بر حفظ موضع انقلابی در حوزه استکبار ستیزی گفت: نمی‌توانیم محافظه‌کار باشیم اما به دیگران بگوییم استکبارستیز باشند.

تاکید امام جمعه مشهد به حفظ موضع انقلابی / با شخصیت سازش‌کارانه نمی‌شود مبارزه کردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با کارکنان سپاه امام رضا (ع) ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی سپاه، اظهار کرد: ما باید از تمامی آموزه‌های کلامی، شفاهی و عملی امام هفتم (ع) استفاده کنیم زیرا سیره سیاسی زندگی این امام بزرگوار می‌تواند در زندگی اجتماعی امروز ما راهبرد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بنی‌عباس در تثبیت قدرت به دنبال دو اقدام بودند، بیان کرد: بنی‌عباس می‌خواست هر قدرتی خلاف قدرت خود را سرکوب کرده و هر جریان سیاسی که موجب چالش حکومتش می‌شد را از میان بردارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: بنی عباس به بهانه دادخواهی فرزندان حضرت رسول (ص) خلافت را از بنی‌امیه گرفتند و می‌خواستند تمامی جریانات ارزشی در استخدام قدرت آنان باشد.

آیت الله علم الهدی ظلم بنی‌عباس را بیشتر از بنی‌امیه عنوان کرد و اظهار کرد: بنی‌امیه ائمه (ع) را سرکوب کرد اما بنی‌عباس علاوه بر سرکوبی به دنبال این بود که جریان امامت و علم و ایمان آن‌ها را در استخدام خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضرت موسی‌بن جعفر (ع) به دنبال این بود که مظلومیت اهل بیت (ع) حفظ شود، خاطرنشان کرد: ائمه (ع) توانستند در دستگاه حکومتی نفوذ کنند اما هارون می‌خواست امام (ع) را به سمت خود بکشاند.

خطیب جمعه مشهد توسعه نفوذ در دستگاه حکومتی را بزرگترین شگرد سیاسی امام موسی کاظم (ع) عنوان کرد و افزود: این شگرد سیاسی به جایی رسید که وزیر هارون شیعه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نمونه شگرد سیاسی حضرت موسی‌بن‌جعفر (ع) در سیره زندگی شهید مطهری نمایان است، بیان کرد: آیت‌الله مطهری در دوران امام خمینی (ره) کنار ایشان بود و با باطل مبارزه کرد اما مبارزه ایشان طوری نبود که موقعیت آموزشی‌شان تعطیل شود.

آیت الله علم‌الهدی یادآور شد: در نهایت هارون چون نتوانست جلوی توسعه امام (ع) را بگیرد تصمیم گرفت زمینه مظلومیت اهل بیت (ع) را از بین ببرد.

وی با تاکید بر اینکه با یک شخصیت محافظه‌کار و آکادمیک و سازش‌کار نمی‌شود به میدان مبارزه آمد، اظهار داشت: نمی‌توان با ژست ملاحظه خاص نخبگانی که برای جلب همه اقشار تلاش می‌کند به میدان آمد و جلوی استکبار ایستاد.

خطیب جمعه مشهد با تاکید بر اینکه باید با ریز و درشت استکبار مبارزه کرد،خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم خودمان محافظه‌کار باشیم اما به دیگران بگوییم استکبارستیز باشند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.