رشد ١٠ درصدی سهم ريالی داروهای توليدات داخل از بازار/ از اهداف برنامه ششم توسعه سبقت می گيريم

ریيس سازمان غذا و دارو رشد ارزش ريالي داروهاي توليد داخل از بازار را ٧٠ درصد اعلام كرد و گفت: زودتر از انتظار به اهداف برنامه ششم توسعه دست پيدا مي كنيم.

رسول ديناروند رييس سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: تاثير برداشته شدن تحريم ها در سالهاي آينده نمايان مي شود اما آنچه كه واضح است، عملكرد مطلوب دولت تدبير و اميد در حوزه ي واردات دارو و كاهش چشمگير آن است.

وي با اشاره به آمار عددي واردات دارو در سالهاي اخير، بيان كرد: اكنون ميانگين واردات دارو به يك ميليارد دلار مي رسد كه اين ميزان در سال ٩٢، يك ميليارد و ٣٥٠ ميليون دلار و در سال  ٩١، يك ميليارد و ٢٠٠ ميليون دلار گزارش شده است. از اين ارقام، رشد چشمگير واردات دارو و كاهش وابستگي دارويي به خارج از كشور در اين دولت نتيجه مي شود.

ديناروند سهم داروهاي توليد داخل از بازار را رو به افزايش خواند و افزود: اكنون ٩٨ درصد بازار در اختيار داروهاي توليد داخل است كه از نظر ريالي نيز، ٧٠ درصد سهم ارزشي از بازار را ازآن خود كرده اند.رسيدن به ٧٥ درصد ارزش ريالي داروهاي توليد داخل از بازار، از اهداف برنامه ششم توسعه است كه مطمئن هستيم زودتر از انتظار به اين مهم دست پيدا مي كنيم.

رئيس سازمان غذا و دارو يادآور شد: در سالهاي ٩١ و ٩٢ از نظر كمي، ٩٦ درصد بازار و ٦٠ درصد سهم ارزشي و ريالي به توليدات داخل تعلق داشت و اميدواريم با آهنگ كنوني فعاليت صنعت داروسازي و شركت هاي دانش بنيان در عرصه دارو، در سال ٩٦ به رقم پيش بيني شده در برنامه ششم توسعه دست پيدا كنيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.