وزارت بهداشت را رها نمی‌کنم/از سهم تولید داخلی تجهیزات پزشکی راضی نیستم

رییس سازمان غذا و دارو ضمن تکذیب خبر استعفای خود گفت: باید برای بالا بردن سهم تولید داخلی تجهیزات پزشکی تلاش بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در نوزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی ایران هلث در خصوص انتشار خبر استعفای خود از این سمت گفت: فضای مجازی همواره پر از شایعات است و نباید به شایعات دامن زد.

وی افزود: وزارت بهداشت و دکتر هاشمی را هیچگاه رها نمی‌کنم و تا آخر کار همراه و در خدمت  وزیر محترم بهداشت باقی می مانم.

رییس سازمان غذا و دارو در خصوص موضوع قاچاق گفت: حدود دو سال است که پورتال را برای مبارزه با قاچاق طراحی کرده‌ایم که تقریبا در حوزه دارو نهایی شده و در حوزه مکمل ها و لوازم آرایشی و بهداشتی در دست تدوین است.

وی افزود: با این طرح نه تنها کارشناسان بلکه خود مردم می‌توانند از اصالت یک کالا مطمئن شوند و اصالت آن را ارزیابی کنند.

دیناروند با بیان این مطلب افزود: همین طرح عرصه را برای قاچاق تنگ‌تر می‌کند و اگر در حال حاضر تخلفی هم صورت گیرد در حد انگشت شمار است که به زودی به صفر می‌رسد.

دیناروند در خصوص استفاده از داروهای قاچاق تصریح کرد: 570 بیمارستان دولتی در کشور که 80 درصد کل بستری را برعهده دارند نمی‌توانند از کالاهای بدون فاکتور و برچسب استفاده کنند و به هیچ وجه چنین خریدی ندارند و مطمئنا اگر چنین اتفاقی هم بیافتد با آن مبارزه می‌کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: قاچاق فقط به اقتصاد ضربه نمی‌زند بلکه به سلامت جامعه نیز آسیب می‌زند و در این راستا فقط وزارت بهداشت مسئول نیست بلکه سازمان ها و ارگان های مختلفی باید احساس مسئولیت کنند.

دیناروند در خصوص نمایشگاه ایران هلث تصریح کرد: سیاست وزارت بهداشت د این نمایشگاه تقویت زیر ساخت‌های تجهیزات پزشکی است زیرا در حال حاضر از تولید داخلی این بازار راضی نیستیم.

وی با بیان این مطلب افزود: تولید در تجهیزات پزشکی 40 درصد بوده که این مورد بسیار کم است اما افزایش آن نشدنی نیست.

دیناروند در خصوص برنامه های وزارت بهداشت برای افزایش تولید داخلی گفت: با انجمن ها و تولیدکنندگان جلسات مختلفی برگزار کردیم که براساس قوانین و مقررات در تولید و صادرات پیشرفت کنیم و طبیعی است که نمی‌توانیم بیماران را هم معطل بگذاریم و زمانی که توان تولید را نداشته باشیم واردات را نیز صورت می‌دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.