اولاند: بوکوحرام وحشی ترین گروه تروریستی جهان است/ عوامل انتحاری این گروه فعالند

رییس جمهور فرانسه بوکوحرام را بزرگترین گروه تروریستی جهان دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون نیجریه، فرانسوا اولاند -- رییس جمهور فرانسه -- در نشست امنیتی ابوجا، پایتخت نیجریه اظهار داشت: امروز و با گذشت دو سال شاهد آنیم که بوکوحرام عقب نشسته است و دیگر نمی تواند به شکلی پایدار هیچ منطقه ای را تحت کنترل داشته باشد. اقدام مشترک نیروهای نیجریه و همسایگانش این گروه تروریستی را با مشکل مواجه کرده است. همچنین همکاری صورت گرفته موجب شکل گرفتن فضای اعتماد شده است. 

رئیس جمهور فرانسه همچنین اظهار داشت: امروز باید به مبارزه ادامه داد و زمان دست برداشتن از کوشش نیست. زیرا در سال 2015، بوکوحرام مرگبار ترین گروه تروریستی جهان بود. حق داریم از آنچه داعش در عراق و سوریه انجام می دهد، احساس خطر کنیم. حق داریم از آنچه در سومالی یا لیبی می گذرد، احساس نگرانی کنیم. اما این بوکوحرام است که مرگبارترین و وحشی ترین گروه تروریستی دنیاست.

وی افزود: این بوکوحرام بوده که بیشتر از همه کشت ، ترور کرد ، آدم ربود و تجاوز کرد. در نتیجه باید با قدرت تمام به مبارزه با این گروه تروریستی ادامه دهیم. این گروه ضعیف شده اما هنوز قادر است تا حملاتی را هدایت کند و با عوامل انتحاری (خود) به اقداماتی ضد غیرنظامیان دست زند در نتیجه، ما باید به نیروهای مسلح نیجریه و کشورهای منطقه کمک کنیم. فرانسه در این راستا به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

فرانسوا اولاند در ادامه درباره پیامدهای انسانی ناامنی ها در نیجریه نیز عنوان کرد: دو میلیون و پانصد هزار نفر مجبور شده اند خانه و کاشانه خود را ترک کنند. دویست و ده هزار نفر به کشورهای همسایه پناه برده اند. آسیب پذیرترین گروه ها همچون همیشه زنان و کودکان هستند. چهار میلیون و پانصد هزار نفر امنیت غذایی ندارند که از این تعداد سیصد هزار نفر کودک اند. در این حوزه نیز باید کاری کنیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار