اسکوایر: زمان متوقف کردن سعودی‌ها فرا رسیده است/ کوزوو، قربانی وهابیت عربستان

به نوشته اسکوایر، آمریکا باید بپذیرد کشورهای عرب هم‌پیمانش در غرب آسیا، عامل اشاعه افراطگرایی در جهان هستند.

اسکوایر: زمان متوقف کردن سعودی‌ها فرا رسیده است/ کوزوو، قربانی وهابیت عربستان
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت اسکوایر در مطلبی نوشت: در سال 1999 در دوران ریاست‌جمهوری کلینتون، آمریکا و ناتو از طریق مداخله در جنگ داخلی کوزوو کوشیدند مانع کشتار غیرنظامیان شوند. این مداخله به حدی بود که انتقاد سازمان‌های جهانی از جمله عفو بین‌الملل را در پی داشت؛ اما در نهایت نتیجه مطلوب حاصل شد. 

جنگ داخلی کوزوو که در نتیجه فروپاشی یوگسلاوی سابق آغاز شده بود، به  کشتار آلبانیایی تبارهای کوزوو که بیشتر آن‌ها مسلمان بودند منجر شد. گروهی که پیش از این حوادث، در کنار همسایگان مسیحی خود در صلح و آرامش زندگی می‌کردند.

بنابر این گزارش، بسیاری معتقدند مساجدی که عربستان در کوزوو دایر کرده، در 17 سالی که از برقراری آرامش و سرکوب استبداد صرب‌ها در این کشور گذشته، عامل گسترش فرقه وهابیت بوده است. پول و سلطه عربستان در کوزوو و در اغلب مواقع تحت نظارت آمریکا، مسلمانان سازگار و صلح‌طلب این کشور را به سمت عقاید افراطی جلب کرده است.

اکنون کوزوو مانند سایر کشورهای اروپایی در خطر اشاعه افراطگرایی و تهدیدات تروریستی قرار دارد. پلیس کوزوو در دو سال گذشته 314 نفر از شهروندانی که این کشور را به قصد پیوستن به گروه تروریستی داعش ترک کرده‌اند، شناسایی کرده است. این میزان، بالاترین سرانه در میان کشورهای اروپایی محسوب می‌شود.

محققان کوزوویی دریافته‌اند همه این افراد دست‌پرورده عقاید افراطی مفتی‌های عربستان و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هستند که از طریق شبکه‌های تودرتو و مخفی حمایت مالی می‌شوند. 

تمام مطالب بالا به این هدف ذکر شد که در نهایت بگوییم متحدان آمریکا شامل عربستان و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اکنون با تمام توان می‌کوشند خونریزی را بار دیگر در کوزوو آغاز کنند.

در انتهای این گزارش آمده است: اگر دولت‌های خارجی در جنگ کوزوو مداخله نمی‌کردند، امروز این کشور وجود نداشت. سران کشورهای عرب متحد آمریکا که جز نفت چیزی برای عرضه به جهان ندارند، از ترس جان خود در سراسر جهان افرادی را برای ترور دیگران اجیر می‌کنند. مسئله خنده‌دار اینجاست که این کشورها متحد آمریکا در مقابله با تروریسم هستند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار