با نگاه ویژه دولت

ناظم الشریعه: شرایط به این نحو نخواهد ماند؛ پتانسیل بالایی داریم/ توقع معجزه نداشته باشید

سرمربی تیم فوتسال در اردوی کرج از امیدواری اش به بهتر شدن شرایط تا نبرد سخت و حریفان ناشناخته تیم ملی سخن گفت.

سید محمد ناظم الشریعه؛ سرمربی تیم فوتسال کشورمان در اردوی کرج تیم ملی؛ در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  ؛درباره حضور نداشتن نماینده ای از کشورمان در مراسم قرعه کشی جام جهانی اعلام کرد: صددرصد ما باید روی فوتسالمان حساب کنیم و تا آنجا که می دانم مشکلات ویزا پیش آمد؛ چون زمان زیادی برا صدور ویزا صرف شد و قرار بود دو نفر حضور داشته باشند؛ که نشد و این اشتباه در جایی رخ داد که به قول معروف عدو شود سبب خیر و متوجه شدیم که برای تیم زودتر دست به کار شویم و شاید مشکلات بدتری پیش می امد و ما نیز ناراحتیم اما نشد و کاری نمی توان کرد.

ناظم الشریعه درادامه درباره وضعیت تیم ملی گفت: ما هیچ بازی تدارکاتی تدارک ندیدیم اما من خوش بین هستم با توجه به ملاقات چند روز گذشته با تاج ،شخص اول فدراسیون فوتبال ، مطمئنم تغییراتی به وجود خواهد آمد و همچنین که آقای افتخاری نیز به شدت پیگیر هستند و در همین چند روزی که تهران هستم به طور حتم  جلسه ای دارم و خدمت رئیس فدراسیون خواهم رسید و من مطمئنم که شرایط مسابقه به وجود خواهد آمد و به این نحو نخواهد ماند.

ناظم الشریعه افزود: در صورتی که این شرایط مهیا نشود ورزش ما متضرر می شود ،با این موقعیت از سکوی پرتابی که برای ما بوجود آمده ،بهره ای نمی بریم.این موقعیت به سختی بدست آمد. به اعتقاد من برخی مسائل در شرایط برگزاری اردوها تاثیر منفی می گذارد. اما بسیار  خوش بین هستیم که بتوانیم برای این روزهای سخت  برنامه ریزی کنیم ، شاید برنامه مدون و خوبی نداشته باشیم اما باید دیدار های دوستانه ای در حد و اندازه حریفان خود انجام دهیم. هرچند به جز اسپانیا حریفانی ناشناخته در گروه داریم. اما ما باید روی بقیه حریفان  تمرکز کنیم و آنان را دست کم نگیریم . ضمن اینکه می دانیم به واقع گروه سختی داریم.  اما  پتانسیل این را داریم که از گروه با شرایط مناسب صعود کنیم تا بتوانیم مسیر بعد از مرحله گروهی را هموار کنیم.

علیرغم تمام مشکلاتی که داریم ما باید برای یک نبرد سنگین خودمان را آماده کنیم و گمان می کنم با صحبت های امروز من که نیم ساعت به طول انجامید؛ بچه ها نیز درک کردند و به آن بلوغ ذهنی و فکری رسیدند که در چه شرایطی هستیم. همانطور که در فرصت کم پیش از رقابت های جام ملت های آسیا با بازیکنان به هماهنگی کامل فنی رسیدیم،تا جام را فتح کنیم. برای رقابت های جام جهانی نیز به یاری خدا، توانایی فنی ببازیکنان و تمرکز کادر فنی بهترین جایگاه را از آن خود می کنیم.

ناظم الشریعه در ادامه درمورد اردو های تیم ملی گفت: ما باید با تمام شرایط آزمایش شویم و الان که ما صحبت هایمان را گفته ایم باید زمان بدهیم و منتظر بازخورد هستیم و همه کمک کردند که فدارسیون کاری انجام دهد. و این یکی دو هفته ای که می گذرد فکر می کنم همه چیز درست شود.
ناظم الشریعه درباره صبر زیاد خود در مقایسه با صبر اندک سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار داشت: آقای کی روش هم حرفه ای تر از ماست و هم ایرانی نیست و علیرغم تمام احترامی که برای وی قائلم  و می دانم که ملت  ایران نیز چقدر او را دوست دارند . اما من یک ایرانی ام و می دانم چه مشکلاتی در مملکت وجود دارد. باور کنید این اعتراضات هیچ کاری ندارد و من نیز می توانم دستم را به کمرم زده و تنها ایراد بگیرم. ولی با ایراد گرفتن همه چیز درست نمی شود و ما باید سعی کنیم از توانایی های بالقوه خود استفاده کنیم و باید با کمک یکدیگر شرایط را هموار کنیم. 

ناظم الشریعه درباره جلسه با معاون اول رئیس جمهور گفت: ملاقات با آقای جهانگیری اولین ثمره ای که داشت؛ تا آنجا که من اطلاع دارم نامه ای به وزارت خانه زدند و خواستار پیگیری شدند و همین جای ایدواری دارد که  در حال پیگیری مشکلات ما هستند .  ما هم همین را میخواهیم تا شرایط مناسبی در جام جهانی داشته باشیم و باید صبر کرد.

ناظم الشریعه در انتها درباره هدف تیم ملی که رسیدن به جمع چهار تیم برتر جام جهانی است گفت: ما پتانسیل بالایی داریم اما این پتانسیل باید حول محور که ما به آن هدف می گوییم بچرخد که در این چرخش همه ما باید کمک کنیم.  و از کارهای حاشیه ای دور باشیم و اگر واقعا می خواهیم نتیجه بگیریم باید تیم در آرامش باشد..
 همین تیم چند سال پیش هم بود. و من معتقدم دلیل پیشرفت امروزمان آرامش حاکم بر تیم فعلی است .شاید همه فکر کنند که کار راحت بود؛ اما ما راحت بازی کردیم و توانستیم در ازبکستان بازی را اداره کنیم و این ها تنها مسائل فنی نیست مسائل دیگری نیز دخیل است. من نمی خواهم تعریف و تمجید کنم اما افتخاری  رئیس کمیته فوتسال در این آرامش  نقش بسزایی داشته است. خوشبختانه  بازیکنان نیز همگی درک کردند که بهترین موقعیت است که بعد از شش سال به شرایط آرمانی فوتسال کشورمان برسیم.

در هر صورت جام ملت های آسیا تمام شده و ما فقط باید از تجربه آن استفاده کنیم و مطمئن باشید که تمام تلاشمان را می کنیم اما  توقع مردم نباید از ما بالا باشد، اگر شرایط خوب شد همه باید توقع داشته باشند و اگر هم نشد نباید از ما توقع معجزه داشته باشند ،  دنیا که به آخر نمی رسد. ما ورزش می کنیم برای همین و باور کنید که روزی می شود که این تیم قهرمان جهان شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار