همراه با روح‌الله/81

دلنوشته های وبلاگ نویسان /جوشش عشق حتی بعد از 27 سال

وبلاگ نویسان دست به کارشدند و به مناسبت سالگرد ارتحال بنیان گذار امام دلنوشته هایی را در وبلاگ های خود منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و هشت سال از رحلت امام عزیز ملت، خمینی کبیر می‌گذرد اما انگار این داغ، حتی برای آنان که امام را درک نکرده‌اند و نسل سومی محسوب می‌شوند، سرد شدنی نیست. این را وقتی در یافتیم که به دل نوشته هایی سر زدیم که عاشقان روح الله در ایام رحلتش به یاد او در وبلاگ‌هایشان منتشر کردند.

وبلاگی به نام یاد او این‌گونه عشق خود را به امام روح الله بیان می‌کند:  اماما! روح تو به آسمان‌ها پر کشید، با روحی مطمئن به پرواز درآمدی؛آن‌سان که شکوه و عظمت صدایت، مشت بر دهان کفر زد و ایران را زنده نگه داشت.
 اما راه تو، ای روح خدا! در زمین و میان عاشقان تداوم یافت.
 پرچمی که برافراشته‌ای، اکنون بر دوش علمداری رشید از نسل حسین فاطمه (س) است.
 ای گوهرِ در خاک نهفته، ای پدر فرزندان شهدا، ای سالار بسیجیان عاشق!
 حسینیه جماران از تو خالی است، اما سینه هر یک از ما حسینیه‌ای است پر از  شیون عزا و لبریز از سوگ غم


جوشش عشق حتی بعد از 28 سال


 کاربری به نام ذاکر که از فرزندان شهدا هم هستند:  امام عزیز! پدر عزیز و مهربانِ تمامی فرزندان شهدا! ای نور چشمم! سعادت داشتم که در دو سالگی با پدر مهربان شهیدم، خدمتتان رسیدم، پدرم از شما خواست که برای من و خواهرم دعا کنید، شما دستی بر سر هر دوی ما کشیدید و گفتید: خداوند عاقبت ما را به خیر کند! امروز، من می‌بینم که خدای عزیز عاقبت من و سه خواهر و برادرم را به خیر کرده است و به ما توفیق فرزند شهید بودن را داده است


مهرداد  که اهل اصفهان است سؤال خیلی‌ها را از آنانی که سواره و  پیاده به سوی حرم امام می‌شتابند ،پرسیده است: هر سال چهاردهم خرداد که می‌شود، پدر و مادرم به زیارت مرقد امام می‌روند. امسال هم می‌خواهند در مراسم سالگرد امام شرکت کنند و به زیارت مرقد امام بروند. دیروز از آنها پرسیدم: آخر شما چرا هر سال به زیارت امام می‌روید؟ مگر امام که بوده و چه کرده که همه این قدر به او احترام می‌گذارند و هر سال برای او مراسم می‌گیرند؟

پدر و مادرم به هم نگاه می‌کنند و بعد پدرم می‌گوید: «او به ما استقلال داد» مادرم می‌گوید: «او به ما آزادی داد.» همین سؤال را از معلم هم پرسیده بودم و او گفته بود! «... مهم‌تر از همه، او به ما جمهوری اسلامی داد و ما را از ظلم و ستم حکومت ظالمانه پادشاهان نجات داد و هدیه‌ای را که خداوند از طرف پیامبرش برای انسان‌ها آورده بود، دوباره به یادمان آورد. آری! ما حتی مسلمانی‌مان را هم مدیون اوییم.»


بچه هیئتی اما از دل‌تنگی اش می‌گوید و از غم جانکاه رحلت امام برای بچه های امام در سرار جهان : چهاردهم خردادماه برای همیشه تلخ است.
روزی تلخ برای من و همه بچه‌های مظلوم جهان؛ بچه‌های لبنان، فلسطین، آفریقا، افغانستان.
چهاردهم خرداد روزی است که فرشته‌ها آمدند و امام خمینی را تا آسمان بردند.
امام خمینی پدر همه بچه‌ها بود؛ پدر پیر و مهربان..
مادرم می‌گوید: امام خمینی دل‌ها را به هم نزدیک کرد، او دلش آسمانی بود. و حرف‌هایش روشن بود؛ مثل آب
چهاردهم خرداد، روح بزرگ امام خمینی به خدا پیوست آن روز همه ایران سیاه پوش شد.
آن روز همه بچه‌های جهان عزاداری کردند.

دل نوشته کاربری به نام پریسا اما شعری است مرهم غم فراق امام:
باورش سخت است خیلی سخت، آه... /  مثل اشک از چشم، رفت از پیش ما
ای امام روزهای بی کسی! / چیست بی تو سرنوشت اشک‌ها
بی تو هر جای زمین سرد است، سرد / چشم‌هایت را مبند ای آفتاب!
کوچه‌ها و شهرها و قلب‌ها / بی تو یخ بسته است، برخیز و نخواب
آه... دیگر قاصدک‌ها تا ابد / خاطراتی تلخ را می‌آورند
بادبادک‌های دل‌تنگی، چه وقت /  رو به سمت بادها می‌آورند؟


وبلاگ منجی قرن  ولی از پایداری و استواری جوانان نسل سومی بر آرمان‌های امام گفت: خمینی کبیر، ای نجات بخش ملت پاک و اسارت چشیده ایران، عاشقان تو همچون صحابه‌ی نبی خدا که در عصر جهالت ناجی خود را عشق می‌ورزیدند؛ امروز تو را دوست می‌دارند. من با دو چشم خویش می‌بینم که حتی جوانانی که در آن دوران حضور با برکت تو را درک ننمودند، امروز همچون فرزندان پدر از دست داده داغ فراق تو را در دل با خون جگر تسلی می‌دهند. امروز فرزندانت حتی ذره‌ای انحراف از مبارزات دلاورانه‌ی تو با زورمداران و استعمارگران ظالم را برنمی تابند. دوستت داریم. پیرویت می‌کنیم. و امروز با راهنمایی های رهبری مهربان سرمشق‌های انقلابی ات را به گوشه گوشه‌ی جهان صادر می‌کنیم.


جوشش عشق حتی بعد از 28 سال


کاربری به نام آیینه چی  دلتنگی از جای خالی پدر مهربان ملت را با جمله‌ای کوتاه اما عاشقانه یاد کرد:  پدر، ای امید بی پناهان، ای یاور مظلومان، ای زندگی‌بخش محرومان، برخیز و به خانه‌ات، به آنجایی که امید گاه مبارزان و رزمندگان است بازگرد.


 وبلاگ نویسی به نام سهیلا از استواری بر عهد  نوشت: خمینی! ای بانک رسای توحید و ای درخشش حیات بخش خورشید رهایی! ای مظهر اسلام در روزگار فتن آخر زمان و ای نایب حضرت صاحب زمان «عج»! ما بر عهد خود ـ به یاری حق ـ استوار خواهیم ماند و نام تو را که نام اسلام است بر تارک جهان خواهیم نگاشت؛


اینها تنها قطره‌ای از دریای خروشنده احساس عاشقان بزرگ مردی  است که معجزه تاریخ معاصر یعنی انقلاب اسلامی ایران را رقم زده است. مردی که چون نامش روح شد در کالبد مرده ملتی برای بازگشت یاد خدا به اذهان بشر، روحی که به حق روح خدا بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.