اهواز؛

ارائه 1197 مورد خدمات فنی به چاه‌های نفت و گاز

در دو ماه نخست سال جاری، 71 مورد عملیات تعمیر چاه ها با به کاربست لوله مغزی سیار که می تواند در مواردی متعددی جایگزین دکل های حفاری سبک شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران گفت: 1197 مورد خدمات فنی صنعت حفاری به دستگاه‌های حفاری و چاه‌های در حال تولید نفت و گاز در دو ماه نخست امسال ارائه شد.

جهانگیر شجاعی در این باره اظهار کرد: این شرکت به موازات عملیات حفاری چاه‌های نفت و گاز با برخورداری از متخصصان و کارشناسان مجرب، امکان ارائه بیش از ٢٠ نوع خدمات فنی و مهندسی را دارد.

وی افزود: از جمله این خدمات، سیمانکاری، اسیدکاری گسترده و ویژه، آزمایش چاه با ساق مته و ابزار ویژه، تزریق‌پذیری، لوله‌گذاری چاه، نصب آویزه، آزمایش بهره‌دهی چاه، لوله مغزی سیار و حفاری با هوا و فروتعادلی است.

شجاعی با بیان این‌که این خدمات به شرکت‌های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور و شرکت‌های بخش خصوصی ارائه می‌شود، تصریح کرد: این خدمات در انجام عملیات حفاری و تکمیل و تعمیر چاه‌های در حال بهره‌برداری نقش اساسی دارند.

مدیرخدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران، اظهار کرد: در دو ماه نخست سال جاری، 71 مورد عملیات تعمیر چاه ها با به کاربست لوله مغزی سیار که می تواند در مواردی متعددی جایگزین دکل های حفاری سبک شود در گستره عملیاتی شرکت های بهره برداری نفتی با موفقیت صورت گرفت.

وی بیان کرد: ارائه 339 عملیات سیمانکاری، 26 مورد اسیدکاری گسترده و ویژه، 439 مورد عملیات تزریق‌پذیری، 134 مورد آزمایش چاه با ساق مته، 167 مورد لوله‌گذاری چاه و نصب آویزه، 5 عملیات حفاری زیر فشار تعادل، 4 عملیات حفاری با هوا به متراژ 2 هزار و 606 متر و 12 مورد آزمایش بهره‌دهی چاه از خدمات فنی ارائه‌شده از سوی این شرکت در 2 ماه امسال بوده است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.