رویترز: آیا شرکت آمریکایی تولید کننده جنگنده های مخوف F35 و F22 به ایران تجهیزات می فروشد؟

خبرگزاری رویترز در گزارشی به بررسی فروش تجهیزات هوایی شرکت لاکهید مارتین به تهران پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: لاکهید مارتین، بزرگ ترین شرکت سازنده تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکا و تولید کننده جنگنده های مخوف F35 و F22 و شرکت مادر (اصلی) سیکورسکی (از شرکت های تولید کننده بالگرد)، بررسی فروش احتمالی بالگردهای غیر نظامی را به ایران آغاز کرده است اما این شرکت اعلام کرد برای چنین کاری همچنان نیازمند دستورالعمل هایی از سوی دولت آمریکا است.

بر این اساس، لاکهید مارتین به همراه شرکت بوئینگ یکی از نخستین شرکت های هوا فضا در آمریکا به شمار می رود که برای نخستین بار از زمان اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران پس از انقلاب اسلامی سال 1979 این کشور ، به دنبال فروش محصولات خود به ایران است. 

سازندگان هواپیما در اروپا پیشتر گرفتن سفارش از ایران را پس از لغو بخشی از تحریم ها علیه این کشور در ماه ژانویه آغاز کرده اند.

ناتالی پرویت، معاون رئیس فروش و بازاریابی شرکت سیکورسکی گفت این شرکت درخواست هایی از سوی مشتری های فعلی خود از جمله شرکت های لیزینگ و مدیران دریافت کرده است که مایل به فروش احتمالی بالگرد به ایران هستند.

وی افزود بالگردهای غیر نظامی « اس 76 » و « اس 92 » می تواند گزینه هایی برای ایران باشد.
پرویت با این حال تصریح کرد باید بداند بر اساس سیاست دولت آمریکا چه کاری می تواند انجام شود و چه کاری نباید انجام شود و اینکه پیش از آغاز بررسی کامل فروش بالگردها به ایران، همه چیز باید از سوی دولت آمریکا روشن شود.

این اظهارات نخستین اذعان لاکهید مارتین به تمایل برای فروش احتمالی تجهیزات به ایران است. لاکهید مارتین به طور کلی یک پیمانکار دولتی و دفاعی است اما سال گذشته پس از خرید شرکت بالگردسازی سیکورسکی از شرکت فناوری های آمریکا، وارد بازار تجارت شد.

پرویت گفت سیکورسکی در حال بررسی این موضوع است که کدامیک از محصولات می تواند به ایران فروخته شود اما با این حال این روند باید در چارچوب مقررات تعیین شده از سوی دولت آمریکا انجام شود.

دنیس مویلنبرگ مدیر عامل شرکت بوئینگ نیز روز پنجشنبه گفت تقاضای ایران برای خرید هواپیماهای مسافربری واقعی است و چشم انداز یک سفارش عمده هر روز نزدیک تر می شود.

شرکت ایرباس ماه ژانویه در مورد فروش 118 فروند هواپیما به ارزش حدود 27 میلیارد دلار به ایران موافقت کرد. ایرباس همچنین اعلام کرد درخواست ایران را برای بالگرد بررسی می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
اون دوستمون که نوشته میخواهند آشغالهاشونو که هیچکس نمیخره به ما بندازن
دوسته عزیز شما یا بالای درختی یا کلا تو باغ نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
خخخخ,اشغال جنگنده های خودمونه که مال قرن هیتلره,بهترین جنگنده هاf35,22هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
ما از آمریکا هیچ نمی خواهیم. شیر بچه های ارتشی و سپاهی دارن بهترینه را برای ایران عزیز میسازند و سلاحهای ایرانی مخوف تریند چون ساخت دشمن نیست... این خیلی مهمه... با سلاح ساخت دشمن که نمیشه با دشمن جنگید!!!! و ما هم عقلمان را از دست نداده ایم جیب مافیای تولید جنگ افزار صهیونیست آمریکا رو پر کنیم...
امریکا بره جنوب خلیج فارس که آب خوردنشان رو هم از خارج میخرند، دنبال مشتری بگرده...
Germany
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
مخوف؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! می خواهند آشغالهای خودشان را که کسی نمی خرد به ما بیندازند....
آخرین اخبار