فعال‌سازی سرمایه‌های انسانی اولویت بحث اقتصاد مقاومتی در وزارت علوم

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: براساس سیاست‌های ابلاغی در مورد اقتصاد مقاومتی فعال سازی سرمایه‌های انسانی و علمی کشور از جمله اولویت‌ها است.

محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به 2 نقش مجموعه دانشگاهیان در بحث اقتصاد مقاومتی گفت: یکی وظیفه ملی و دیگری اقداماتی است که در آموزش عالی باید انجام دهیم تا به وضعیت مالی پایداری دست پیدا کنیم.

وی افزود: براساس سیاست های ابلاغی در مورد اقتصاد مقاومتی، تأمین شرایط و فعال سازی همه امکانات مالی و سرمایه های انسانی و علمی کشور (به منظور توسعه کارآفرینی و پیاده سازی اقتصاد دانش بنیان)، پیاده سازی نقشه جامع علمی کشور و صادرات محصولات دانش بنیان در اولویت است.

امید با بیان اینکه مقاوم سازی اقتصاد آموزش عالی نیاز به تحول در اقتصاد آن دارد، گفت: ما باید به سمتی برویم که بخشی از نیازهایمان را خودمان تأمین کنیم. نشانه روی ما در برنامه ششم توسعه این است که 50 درصد از نیازهایمان را خود تأمین کنیم، در حالی که میزان آن در حال حاضر حدود 35 درصد است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم افزود: در این راستا کارگروه تحول در اقتصاد آموزش عالی در وزارت علوم شکل گرفته تا با بررسی همه ظرفیت‌ها بتوانیم به هدف تأمین 50 درصد نیازهایمان برسیم.

وی یادآور شد: ساماندهی منابع انسانی، مدیریت بهینه هزینه‌ها و مصرف متعادل، پذیرش دانشجوی خارجی، رفتن به سمت دانشگاه کارآفرین، ارتقای بهره وری آموزش عالی و تجاری سازی محصولات، حمایت از پژوهش‌های کاربردی، انتقال فناوری و تأسیس شرکت های دانش بنیان از جمله مباحثی است که در زمینه اقتصاد مقاومتی در مجموعه وزارت علوم دنبال می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار