شورای امنیت ملی:

سرچشمه عایدات شبکه های تروریستی در افغانستان باید خشک شود

جلسه شورای امنیت ملی تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور، قبل از ظهر روز سه شنبه در ارگ دایر گردید.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،در این جلسه وزاری دفاعی و امنیتی با ارائه گزارش از وضعیت امنیتی ولایات هلمند، ارزگان، لغمان، کندز، سرپل، بغلان، فاریاب، پکتیا، پکتیکا و کنر، از شجاعت، درایت و شایستگی نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور به نیکی یاد نمودند و تلاش های آنها را در جهت مبارزه با دشمن قابل ستایش دانستند. 

در این راستا شورای امنیت ملی هدایات لازم را جهت جلوگیری از بروز تهدیدات امنیتی صادر نمود.

همچنین شوراي امنيت ملي حملات اخير تروريستي در كشور را كه منجر به شهادت تعدادي از قضات، څارنوالان و محترم شير ولي وردك نماينده مردم در ولسي جرگه گرديد را با شديدترين الفاظ تقبيح كرد و اين اعمال ددمنشانه را نمایانگر عدالت ستيزي دانست و هدايات لازم را جهت تأمين امنيت هر چه بيشتر منسوبين ارگانهاي عدلي و قضايي و نمايندگان مردم در شوراي ملي كشور به ارگانهاي دفاعي و امنيتي صادر نمود.

شوراي امنيت ملي همچنان افتتاح پروژه بند دوستي افغان - هند (سلما) را به عنوان یک پروژه حياتي و دستآورد بزرگ در راستاي انكشاف و خودكفايي به همه مردم كشور تبريك عرض نمود و ترتيبات امنيتي اتخاذ شده جهت تأمين امنيت آنرا مورد تمجيد قرار داد.

سپس جلسه پالیسی حقوق امتیازات شهدا و معلولین نیروهای دفاعی و امنیتی که بخش اول آن به بازمندگان شهدا و مفقودین نیروهای دفاعی و امنیتی و بخش دوم آن به معلولین و مجروحین نیروهای دفاعی و امنیتی اختصاص یافته است، مورد بحث قرار داده و با ابراز سپاس از نهادهای ترتیب کننده این پالیسی، به نهادهای ذیربط هدایت داد تا پالیسی یادشده را در روشنایی بحث های جلسه، نهایی و به منظور تصویب آن به یکی از جلسات شورای امنیت ملی ارائه نمایند.

در اخیر، شورای امنیت ملی گزارش ارزیابی درمورد منابع تمویل طالبان، داعش و سایر شبکه های تروریستی را مورد بررسی همه جانبه قرار داده و به ارگانهای دفاعی و امنیتی هدایات لازم را به منظور خشک نمودن سرچشمه های عایداتی تروریستان صادر نمود
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار