لفاظی نتانیاهو: ایران نباید حزب الله را دست مایه حمله به اسرائیل قرار دهد

اظهارات ضد ایرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی از روسیه نیز به گوش می رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی "تایمز آو اسرائیل"، «بنیامین نتانیاهو،» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی شد اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد تا با دست‌مایه قرار دادن حزب الله لبنان برای تبدیل کردن بلندی های جولان به جبهه جدید حمله،  اسرائیلی ها را مورد تهدید قرار دهد.

نتانیاهو در جریان سفر دو روزه خود به مسکو، روز سه شنبه در مصاحبه با رسانه های روسی گفت: تمام توان خود را برای بازداشتن ایران از حضور موثر در سوریه به خدمت خواهد گرفت و قصد دارد از روسیه به منظور کاستن از تهدیدات و خطرها از سوی حزب الله لبنان کمک بگیرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از دیدار با ولادیمیر پوتین (چهارمین دور از مذاکرات طرفین طی ماه های اخیر)، به رسانه های روسی گفت:" ما خطوط قرمز خودمان را داریم و به هیچ کس اجازه تعدی به آن ها را نخواهیم داد. ایران این اجازه را نخواهد داشت که با استفاده از حزب الله لبنان و خاک سوریه برای حمله به ما اقدام کند و بلندی های جولان را به جبهه مبارزه تروریستی دیگری علیه ما تبدیل کند."

قرار است در این دیدار، نتانیاهو و پوتین به مذاکرات دنباله دار خود در خصوص هماهنگی های امنیتی میان مسکو و اسرائیل ادامه دهند و به ویژه به موضوع "مکانیزم ضد تضاد" بپردازند؛ مکانیزمی که با اجرایی شدن آن، نیروهای رژیم صهیونیستی، جت های فعال در حریم هوایی سوریه را مورد حمله قرار ندهند.

نتانیاهو در ادامه گفت:" ما با تاکید بر دو خواسته، موضع خود را مبنی بر دور ماندن از درگیری های سوریه تعیین کرده ایم. نخست نحوه برخورد با آسیب دیدگان سوریه بر اساس قوانین بشردوستانه و دوم، بازداشتن ایران از تبدیل سوریه به جبهه ای برای حمله به اسرائیلی ها و یا تجهیز حزب الله با سلاح های پیچیده. فارغ از این که در نهایت چه نتیجه ای از درگیری های سوریه حاصل شود، ایران نباید این کشور را مقر تروریسم و خشونت قرار دهد."

وی افزود: اسرائیل به مذاکره با روسیه در خصوص موضوع حزب الله ادامه خواهد داد. این گروه تروریستی خواستار کشته شدن یهودیان شده است. بنابراین باید از دستیابی آن به سلاح های پیشرفته از سوی کشورهایی مثل ایران جلوگیری کرد. حزب الله، تاکنون هزاران موشک جنگی را بر سر غیرنظامیان اسرائیل نشانده است و ما اجازه نخواهیم داد تا بیش از این با تسلیحات پیچیده تری مرزهای ما را تهدید کند."

بر اساس این گزارش, نتانیاهو و پوتین در این دیدار همچنین به یادآوری تاریخ 25 ساله روابط دیپلماتیک خود پرداختند.

این دیدار که روز سه شنبه در کاخ کرملین صورت گرفت، چهارمین دیدار مقامات روسیه و رژیم صهیونیستی در کمتر از یک سال اخیر بود. نتانیاهو پیش از این در ماه سپتامبر 2015 و آوریل 2016 میلادی از مسکو بازدید کرده بود. علاوه بر این، هر دو طرف مدت کوتاهی در ماه نوامبر سال گذشته در حاشیه کنفرانس پاریس همکاری داشتند و این در حالیست که نتانیاهو در مدت زمانی مشابه، تنها دو بار با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ملاقات داشته است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
بد جوری به صهیونیست های کودک کش و اشغالگر و متجاوز فشار وارد آمده است !!!!!
چقدر هم مظلوم نمائی می کند این نخست وزیر جنایتکار صهیونیست !!!!!!
تا به حال چندین بار مردم منطقه را سلاخی کرده اند ، صدای حقوق بشری های استکباری غربی اصلا در نیامده است !!!!!!
حالا که حزب الله شجاع و با غیرت از امت عربی به توانمندی رسیده است که قادر است پاسخ تجاوزات صهیونیست ها را در حد و اندازه خودشان بدهد ، به دست و پا افتاده اند !!!!!!!
استکبار و نوچه های صهیونیست آنها فقط قادرند به ملت های دست بسته حمله کرده و از پیروزی به این ترتیب ا فتخار کنند !!!!!
روسیه هم مثل آمریکا خدا نیست و همه دنیا نیست !!!!!!!
به جای مذاکره های بی فایده بهتر است صهیونیست ها سرزمین های اشغالی را تخلیه و به کشورهای خودشان برگردند !!!!!
خاک بر سر سیاستمدارانی که منطق مواجهه با استکبار از هر نوع و جنس آن را نفهمیده اند و به دریوزگی آنها تن در می دهند !!!!!
آخرین اخبار