نظام پرستاری طرح‌های خود را مكتوب به مجلس ارائه دهد

نماينده منتخب مردم اصفهان رسيدگی هرچه بيشتر به مطالبات پرستاران را نيازمند بيانی معقولانه و ارائه طرح های پيشنهادی از سوی اين قشر خواند.

حيدرعلی عابدی نماينده متخب مردم اصفهان و استاد پرستاری در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اظهارات اخير جامعه پرستاری گفت: مدتی است كه مسئولان نظام پرستاری به دنبال مطالبات به حق جامعه پرستاری، فضای بدبینی را با بیان اظهارات خود ایجاد كرده اند، در حالی كه پیگیری این مطالبات با بیانی معقولانه و ادبیاتی صحیح تر امكان پذیر است.

وی با بیان اینكه بدون شك پرستاران خواسته هایی از سیستم دارند، افزود: رسیدگی به خواسته های متعارف و دور از تردید این قشر، لازم است، اما ناگفته نماند كه مقایسه درآمدی پرستاران با پزشكانی كه خود در تفاوت درآمد با دیگر پزشكان صاحب نظر هستند، قضاوتی نا به جا است.

عابدی موضوع اختلاف درآمد را اینگونه روشن كرد: هر پرسنل حق مقایسه میزان حقوق دریافتی خود به ازای فعالیت در ساعات كاری، با دیگر پرسنل بیمارستان را دارد اما اگر متخصصی در خارج از بیمارستان درآمدی داشته باشد، كسی اجازه مطالبه و مقایسه را ندارد. اكنون با تداخل این دو مفهوم حقوق و درآمد مواجه هستیم.

نماینده منتخب مردم اصفهان طرح تحول نظام  سلامت را اقدامی در جهت كاهش فشارهای مالی مرتبط با حوزه درمان، اعم از بستری، پروتزهای مختلف و داروهای خاص از دوش مردم دانست و ادامه داد: در طرح تحول نظام سلامت به پرستاران و پزشكان توجه شده اما این توجه در جامعه پرستاری نیاز به تكامل دارد و از طرفی دامن زدن به اختلاف رشته های مختلف بدون تحلیل واقعی از وضعیت هر شغل، نتیجه درستی به همراه ندارد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سازمان نظام پزشكی، عنوان كرد: با وجود اینكه رییس سازمان نظام پرستاری سال اول تجربه مدیریتی خود را پشت سر می گذارد، برخوردی سنجیده تر از وی انتظار می رفت. این قشر می توانند با ارائه طرح های مكتوب خود به مجلس، پیگیری مطالبات خود را به ما واگذار كنند. مجلس و وزارت بهداشت نیز قصدی جز خدمت به مردم و كاهش مشكلات آنان ندارد.

عابدی اظهار داشت: اگرچه نظام پرستاری منتخب صد درصدی جامعه پرستاری نیست، اما نظر این سازمان، نظر جامعه پرستاری تلقی می شود. از همین رو برخی برخوردها، گله مندی افرادی را در پی دارد.

دكترای تخصصی پرستاری تصریح كرد: من به عنوان نماینده مردم، نه به عنوان پرستار، باید در سایه قوانین، ناظر به درآمدهای پرسنل در داخل و خارج از بیمارستان باشم. از طرفی در انتظار ارائه طرحی برای تصحیح درآمدهای ناحق، از سوی پزشكان متعهد هستیم.

وی یادآور شد: پیشگیری از وقوع زلزله ناشی از پیشروی گسل میان جامعه پزشكی و پرستاری نیازمند ایجاد وحدت و تعاملی سازنده است. خوشبختانه مسئولان دلسوز هستند و تمام تلاش خود را برای كاهش و رفع مشكلات پرستاری به كار می گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.