اویل پرایس: «برکسیت» چه تاثیری بر بهای نفت خواهد داشت؟

تحلیلگران معتقدند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بهای نفت را کاهش خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اویل پرایس، رأی دهندگان انگلیسی پنجشنبه (سوم تیر) به پای صندوق های رأی می روند تا نظر خود را نسبت به ماندن در اتحادیه اروپا یا خروج از آن اعلام کنند. هرچند طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) بر مسائل بحث برانگیزی همچون بحران مهاجرت تمرکز دارد، احتمالا نتیجه این همه پرسی برای بازارهای جهانی نفت پیامدهای عمیقی به دنبال خواهد داشت.

ارتباط میان تصویب طرح برکسیت و بهای نفت چندان آشکار نیست؛ اما برخی تحلیلگران حوزه نفت معتقدند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش بهای نفت را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

تحلیلگران دلایل متعددی برای این مساله عنوان کرده اند:

نخست اینکه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند بازارهای مالی جهانی را با بحران و سردرگمی مواجه کند. دوم، اقتصاد کشورهای اروپایی را متزلزل خواهد کرد. علاوه بر این، شکست سیاسی کشورهای اتحادیه، رشد اقتصادی آنها را کند کرده و سبب افزایش میزان تقاضای نفت خواهد شد. سوم، تصویب برکسیت تاثیراتی بر بازار ارز نیز خواهد داشت.

تصویب برکسیت، اقتصاد اروپا و انگلیس را تحت تاثیر قرار خواهد داد و به کاهش ارزش یورو و پوند منجر خواهد شد. در نتیجه، ارزش دلار آمریکا بالا رفته و سبب کاهش بهای نفت خواهد شد.

در هر حال، نتیجه همه پرسی 23 ژوئن (سوم تیر) در انگلیس اثرات کوتاه مدتی بر بهای نفت خام در جهان خواهد داشت. ماندن انگلیس در اتحادیه، ارزش پوند را بالا خواهد برد و در نتیجه بهای نفت افزایش خواهد یافت؛ اما تصویب طرح برکسیت و خروج انگلیس از اتحادیه نتیجه ای عکس خواهد داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار